söndag 7 mars 2010

Dålig smak!!!

Det är vad jag tycker att en stor del av detta lands befolkning har. Alltså, på allvar... Pernilla Wahlgren?!? Vad f-n har hon i final i Melodifestivalen att göra? 1990, kanske, men tjugo år senare? Hon ser ut som hon alltid gjort & låter som hon alltid gjort och det borde verkligen inte funka längre. Först tänkte jag att det var en massa småkids som röstat, men vid närmare eftertanke undrar jag om det inte var pensionärer i massor. Pensionärer without limits, som röstar upp pensionen, det var vad någon läsare trodde i en artikelkommentar hos en av kvällstidningarna. Inte omöjligt, inte alls.

Extra synd var det såklart att hon lyckades slå ut både Road Salt med Pain of Salvation och Heaven or Hell med Crucified Barbara. INTE bra. Inte fick söta Kalle Moraeus och gänget gå vidare heller, det hade faktiskt varit riktigt roligt om de gjort det även om jag för allt i världen inte hade velat skicka dem till Eurovision. Så, vem eller vilka ska man hålla på nu? Manboy är glad, pigg, skön och Eric Saade har utstrålning. Potential men ingen vinnarlåt. Darin - neeej, han är duktig men jag tror inte på hans låt. Timoteij - åh så kluven jag är över denna. Det är Nordman light och rätt skönt gung, men samtidigt fantasilöst och så mycket Bert-produktion att jag nästan vill kräkas. Fyra blonda 18-åriga tjejer med vindmaskinen i håret, är det vad som ska representera Sverige i Eurovision och spä på fördomsbilden av Sverige? Jag vet inte, men jag lutar åt ett nej.

Bäst av alla i finalen tycker jag nog faktiskt Salem al Fakir är! Grymt duktig kille, skön låt som både är bra och mycket catchy, lagom mycket för Eurovision tror jag. Ja, jag håller på Fakiren! Så det så. Inte riktigt min stil kan tänkas, men jag är inte så smal i min musiksmak som vissa tror.

Nu, dags att jobba igen...

1 kommentar:

  1. Hej tjejen!

    Ursäkta ett sent svar, det har varit full rulle här hemma! :)
    Med facit i hand så kanske vi kan enas om att fel låt vann? Jag hoppades också på Fakiren.

    Det vore väldigt skoj att ses någon gång framöver! Vart jobbar du någonstans nuförtiden?
    Javisst trivs jag bra med familjelivet. Hade gärna velat vara hemma längre (börjar jobba i Augusti igen), men är samtidigt glad att Johan är så engagerad. Jag har väldigt nära till jobbet också, så man kommer ju hem snabbt efter ett arbetspass.

    Tack för tipsen om sömnproblemen. Har "tagit en paus" i försöken. Hon kanske inte är mogen riktigt än, och inte jag heller ska jag nog erkänna. Jag ska samla kraft och energi så att jag fixar att vara konsekvent. En period gick det bra i vagnen igen, tror att jag lyckades träffa in de stunder hon är lagom trött, men nu har det vänt igen. Var sak har sin tid och hon somnar nog inte vid bröstet som tonåring i alla fall, det gäller att tänka positivt ;)

    Hur är det med lilla Freja då? :)

    Krsm

    SvaraRadera