torsdag 25 mars 2010

Men shit!

Nästan tre veckor sedan jag skrev, det är väl nästan nytt rekord i icke-frekvent bloggande? Dåliga jag. Nu sitter jag på jobbet, som vanligt. Har jobbat hela den här veckan hittills, och har imorgon och sen lördag kväll kvar innan det är ledighet igen. Är toktrött då det har varit RIKTIGT mycket på jobbet, framförallt igår, men det är kul och skönt att jobba. Saknar Freja såklart, men det är inte mycket som slår att komma hem till en liten skrutt som strålar som en sol när hon får se en... Anders var in en sväng med henne idag så jag fick säga hej, det var mycket välkommet. Det kan man leva på en stund! Det värsta var nog en dag för två veckor sedan, när Anders åkte iväg med Freja till Falun på morgonen och jag började jobba innan de kom hem igen. Skulle jobba till 23.15 och insåg att jag inte skulle se min lilla tös (inte i vaket tillstånd i alla fall) på ett helt dygn, då fick jag ont i magen. Ringde älsklingen och bad honom titta in på jobbet på vägen hem, och det gjorde han. Vips så försvann det onda i mamma-magen! :-)

Skruttan blir nio månader imorgon, oj oj oj. Igår började hon krypa på allvar tydligen, det fick ju inte jag se då jag var på jobbet med Anders rapporterade glatt. Hon har ju kört knubbsälsstilen i sådär en månad nu, men igår var hon uppe på händer och knän och tog sig en bit. Dock går det fortfarande snabbare på mage så det blir väl den stilen ett tag till kan jag tänka mig... Hon har börjat babbla på en massa också, säger mamma och pappa och har ett ord för katten, men det är inte "katten"...

Pust, dags att jobba igen då... See you!

1 kommentar:

  1. Vad härligt det låter att ha en sån liten skrutt! Förstår att det är trist att jobba när hon är hemma, jag börjar jobba i augusti så då är Elsa lika gammal som Freja är nu.
    Duktig tjej som börjat krypa! :)

    SvaraRadera