torsdag 23 juni 2011

Semeeester!

Ååh, äntligen ledighet! Har haft min första semesterdag idag, och den visade sig bli riktigt bra trots att den började uselt. Min underbaaara dotter väckte mig 05.36 och tyckte att det var en bra tid att stiga upp på. Gäsp, sa jag, men vad gör man?

Kl nio var det dags för utvecklingssamtal på dagis (ja, jag VET, det heter förskola och inte dagis men va f*n, i min värld heter det fortfarande dagis. Så det så.) och samtidigt fick Freja bli firad med glass & sång eftersom stora tjejen fyller två på söndag men gjorde sin sista dag innan sommarlovet igår. Efter detta tog vi en tripp till Västannor och underbara familjen Hysing så Freja fick leka lite med Sigge och vi båda fick lite kvalitetstid. Det slutade med att vi blev kvar till strax efter sex... Massa lek, blev bjudna på lunch och sen stannade barnen hemma med Tommy medan jag och Sarah tog en shoppingtur till Hjultorget. Mera lek, fika, och sen när det - äntligen - slutade regna (det började när jag kommit halvvägs dit..) så plockade Tommy fram Grållen och vi fick en tur med traktor och vagn runt byn. Fantastiskt trevligt, och riktig livskvalitet!

Avrundade kvällen med en god whisky i kvällssolen, mycket bättre avslut på dagen än så kunde jag nog inte ha fått! :)

Som sagt, semester nu och jag ser fram emot dryga fyra veckors ledighet! Observera, inte fyra dryga veckor utan dryga fyra veckor. ;P Imorgon är det midsommarfirande på schemat, med majstångsklädning och -resande här i byn och sen troligtvis ett besök i Gropen på kvällskvisten. På lördag är det 30-årskalas i Falun med en hel hög gamla, saknade vänner och på söndag är det kalas hemma i Leksboda för tvååringen Freja och sextonåringen(!) Christofer. Efter kalaset blir det paintball i fårhagen för de krigssugna, själv tänker jag se till att ha kameran och stora objektivet redo!

På måndag ska jag se till att få ut så mycket av min semester som jag bara kan, då åker nämligen jag och Freja till mitt smultronställe, min plats på jorden, underbara Saxhyttan! Där finns pappa som ska få avlasta mig lite med Freja och skämma bort mig såklart, där finns släkt, hästar, bad, förhoppningsvis sol, och framför allt finns där en känsla som får mig att så fort jag kliver ur bilen känna att allt liksom stannar av. Tiden och klockan förlorar sin betydelse och jag kan verkligen koppla av. Längtar!
Published with Blogger-droid v1.6.9

2 kommentarer:

  1. Hmmmmm,okej da, vi kan väl dela smultronställe da.... och plats pa jorden...För mig hnadlar det dock mycket om platsen i sig, lugnet, naturen, inget vald, ingen kriminalitet, ingen fara. Trygghet, bara. Haller man sig inomhus(eller inomgards) sa är ju Falun hos mamma en sann pärla,ompysslad, god mat, lösa korsord ihop, prata om allt möjligt och ja typ lyxhotell, fast ännu bättre eftersom det är hos mamma.Rörigt, hänger du med? Puss.

    SvaraRadera