tisdag 19 juli 2011

Semesterbloggtorka

Jo, här som på flera av de bloggar jag läser så känns det lite som att folk har bättre saker för sig än att blogga. Men, dags för en liten uppdatering ändå kände jag!

Har haft en underbar semester, och är på det stora hela jäkligt nöjd med vädret. Det har visserligen varit jättetrist väder nu på sistone, men semestern inleddes med ett sådant makalöst strålande väder så det vore banne mig oförskämt att vara annat än nöjd!

Har hunnit umgås med de flesta gamla vänner som jag inte ser så ofta, det värmer själen och ger energi! <3 Saknar dock Johanna där, återstår att se om jag lyckas klämma in en date med henne också!

Förra tisdagen kom finaste Erik på besök. Vi grillade gott & sög i oss en massa rödvin, hade skönt soffhäng och kollade på Coupling. Underbart!

Onsdagkvällen bjöd på en liten mc-tur bakom Marika, och en fika på Hjortnäs brygga.

Träffade en gammal gammal klasskompis på torsdagen för en fika, en tjej jag inte sett på MÅÅÅNGA år, riktigt kul att uppdatera sig lite!

På fredagen kom Sara och hälsade på, vi tog oss ett ladugårdsbesök med lillskrutt, klappade kalvar & bara myste. Hängde på henne ut på cykeln när hon skulle köra ett pass på rullskidor, så jag fick tom lite motion på köpet :). Sedan svullades det pizza & spelades kort med Malin & gänget som kom på besök också.

Lördag: loppisturné, en skööön & välbehövlig ridtur. Söndag: fika & mys hos Marika.

Just nu befinner jag mig i Falun där jag haft en underbar gårdagen med Jonas. Kom hit, fick lunch av mamma, drog till stan & gick i lite affärer samt hade en lååång, skön fika på Wayne's med Jonas. Så sjukt skönt att sitta ned & prata i lugn & ro utan att ha barn med sig! Åkte tillbaka till mamma för middag & en snabbdusch, sen var det dags för sista Harry Potter-filmen på bio med Jonas & hans systrar. Vi följde upp med ett par öl var på Pitchers, riktigt nice!

Åh, måste ju dela med mig av sötaste ungen när jag kom hem från Pitchers, framåt halv två. Hon vaknade till när jag höll på i sovrummet, och sa:
"Har du kommit hem mamma?"
"Ja, jag har kommit hem älskling"
"Får jag ge dig en kram?"
Gissa om hjärtat smälte? Så jag sa självklart & vi kramades en stund, varpå jag sa att jag skulle gå och borsta tänderna.
"Du får låna min tandkräm mamma", säger trollungen... Alltså, jag fattar inte ens att hon tänker & säger såna saker på dagtid, än mindre att hon gör det vid den tiden när hon nätt & jämnt är vaken! Kärlek, hur som helst!

Well, nu till det tråkiga med det här med semester...: Den tar ju obevekligen slut! Börjar jobba på måndag igen och jag vill inte, vill inte, VILL INTE! Mår äntligen bättre efter en riktigt tuff period och skulle vilja ha mer ledigt! Men men, det är bara att hugga i.

Tusen tack, MILJONER tack, till min familj och mina underbara, oersättliga vänner! Tack för att ni finns, och för att ni har gjort de senaste veckorna till just den andhämtningen jag så väl behövde nu! Jag älskar er så mycket att jag inte har ord att beskriva det med, men det är ni som gör livet värt att leva!
Published with Blogger-droid v1.6.9

1 kommentar:

  1. älskling, vad glad jag blev för att du haft det sa bra under din semester! Hur gärna hade jag inte velat dela den med dig...Tur att du har fullt av fantastiska människor i ditt liv=) Love you massor.

    SvaraRadera