fredag 9 april 2010

Ojoj...

Tiden springer iväg tycker jag. Har som vanligt inte skrivit på ett tag och det har hunnit hända en hel del grejer, både med Frejas utveckling och annat. Kommer inte komma ihåg allt jag hade tänkt skriva men en del lär jag väl lyckas få med.

Jag har fyllt år, i onsdags, 22 igen.. eller hur det nu var. Nä, 27 har jag visst hunnit bli. Jag fick till min stora lycka samla ihop pengarna från några födelsedagar framöver och fick därför en systemkamera i present i år. Underbart! Köpte mig en Canon EOS1000D och är hittills jättenöjd. Använder bara de förprogrammerade lägena än så länge men ska lära mig allt om ISO-tal, bländare och annat så småningom :). Har även fått pengar som jag ska lägga på ett objektiv, har bara ett 18-55 nu som följde med kameran. Det blir nog ett 18-200 tror jag, med rätt bra zoom och ändå så att man kan ta på nära håll också och slipper hålla på och byta. Alternativet är ett 70-300, men som sagt så blir det ju objektivbyte då så fort man ska ta på lite närmare håll. Skulle vilja köpa mig ett makro-objektiv också, men det får bli ett senare projekt.

Freja far fram som en galning där hemma. Hon kryper i full fart nu, särskilt när hon är på väg någonstans där hon inte får vara och man säger "aj aj"... Då går det undan vill jag lova! Hon har fått en lära-gå-vagn nu också och den gillade hon direkt. Hjulen är bromsade så det inte ska rulla på för fort och det däremot gillade hon inte riktigt. Hela tiden är hon och tittar och pillar på de hjul som sitter fast, det är riktigt intressant att se.

Tänder har det dock inte kommit några än. Vi väntar och väntar och väntar. Hon var riktigt gnällig förra veckan och då kunde vi se att det hände något i underkäken, men inget har tittat fram än.

Nu jobbar jag sista dagen för den här gången, har med undantag för i tisdags jobbat en hel vecka i sträck nu, lördag till fredag, och nu är jag trött! Ska bli skönt att vara hemma med Freja en vecka nu. Vi ska ha mamma-fika hemma på torsdag, och så har jag funderingar på en tripp till Mora och hälsa på Emelie och Minna. Emelie har jag haft kontakt med på nätet sedan vi båda precis blivit gravida men än har vi inte träffats. Vore kanonkul om det blev av!

Nähä, dags att gå in och jobba igen då!

1 kommentar:

  1. Vore superskoj!! Har du msn så kan du lägga till mig där om du vill, emka18@hotmail.com

    SvaraRadera