onsdag 21 april 2010

Sjukdomar, sjukdomar...

Pust. Förra lördagen hade vi släktkalas därhemma, eller vad man nu ska kalla det. Ett gäng spelade paintball medan vi andra tittade på och fotade för glatta livet. Sen blev det fika inne hos oss. Freja charmade alla som vanligt - det vill säga tills hon plötsligt kräktes. Tänkte inte mer på det då det såg ut som att hon satte något i halsen alldeles innan, så jag bara bytte på henne och sen fikade vi på. Typ en kvart senare började det lukta, då hade hon bajsat ned sig totalt. Jaha, klädbyte igen då... Efter fikat satt hon i knät på Sofie och kräktes plötsligt ned både henne och Martin. Ja, och sig själv då förstås. Klädbyte nummer tre.



Sen blev natten inge rolig... Hon kräktes och bajsade så vi till slut knappt hade varken sängkläder eller något att sätta på henne som var rent. Sedan bara fortsatte eländet. Stackars liten! På måndagen var vi in och träffade en läkare då hon blev rent apatisk ett tag, men värdena såg rätt bra ut och hon var inte uttorkad, så vi fick nöta på med vätskeersättning, lite i taget men i princip hela tiden. Lillskruttan, det var inga roliga dagar för henne inte. På onsdagen var det min tur, så Anders fick VAB:a då det var rätt omöjligt att ta hand om en sjuk liten när man själv var magsjuk. Först på lördagen var liten något sånär sig själv igen, och då började jag också komma igång.



Lillfisen verkar i alla fall vara frisk nu, och vad gäller magsjukan jag också, men jag har istället fått en hejdundrandes förkylning att tampas med.



Följdaktligen blev det inget besök i Mora förra veckan, så jag hoppas på att vi får vara friska nu så vi kan ta det nästa vecka istället.



Nu är det som vanligt när jag bloggar jobb som gäller, jobbar måndag till fredag den här veckan. På lördag hoppas jag vi kommer iväg på babysim, nu har vi ju missat två gånger pga sjukdomar. Tråkigt, hon älskar verkligen att bada!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar