torsdag 18 augusti 2011

Behöver frukosttips!

Som rubriken lyder; ge mig tips på bra frukostar! Vill som sagt gå upp i vikt... Är dålig på att äta tidigt på morgonen så när jag jobbar brukar jag hoppa frukost hemma & sen blir det mackor på jobbet vid nio. Inte helt ultimat.. därför har jag tänkt att det här pulvret jag beställt ska bli en shake på morgonen hemma och sen frukost på jobbet som vanligt.

När jag är ledig blir det oftast mackor hemma, med ost eller mjukost. Yoghurt ibland. Vad ska jag variera med? Jag tycker verkligen inte att det är gott med havregrynsgröt men äter det någon gång ibland ändå, för att det är nyttigt & bra.

Så, hjälp mig nu... För den som inte vet så är jag vegetarian, så inget kött :P Äter mjölk- & äggprodukter. Laktos måste jag vara lite försiktig med men det mesta finns ju i laktosfritt eller som låglaktos.
Published with Blogger-droid v1.7.4

4 kommentarer:

  1. Varför inte en smoothie? Du kan göra en hel tillbringare så räcker de till flera mornar. Vill du ha extra kalorier ha i ägg och/eller strö på lite hackade nötter :)

    SvaraRadera
  2. Åh, bra idé Malin! Har du några schyssta recept eller länkar?

    SvaraRadera
  3. Varför vill du gå upp i vikt? Inte så att jag menar att jag tycker du är knäpp som vill det, utan menat som en ärlig fråga. Mår du inte bra fysiskt av din vikt, har du svårt att hitta kläder, får du ont...? Jag har ju själv legat bara något kilo över din vikt, som min normalvikt - men det är några år sedan (och väääääldigt många kilon sedan! ;) Utifrån mig själv kan jag förstå att du vill gå upp i vikt, men undrar ändå...

    SvaraRadera
  4. Fysiskt mår jag väl bra, förutom att jag behöver mer muskler, det är mer mentalt. Jag är inte tillfreds med hur min kropp ser ut, vill inte vara såhär smal... Trivdes skitbra med några gravidkilon, när jag hade lite mer kurvor. Återstår att se hur det går :P

    SvaraRadera