onsdag 17 augusti 2011

Försöker komma igång!

Yep, ska försöka röra mer på mig. Har ju dock gjort försök tidigare som gått sådär, så vi får se hur det går den här gången. Nu blir jag stillasittande på jobbet igen, med kontor & kassa på schemat, och min rygg mår verkligen inte bra av det, så jag måste röra på mig mer. Så småningom är tanken att jag ska börja gymma, men jag har så svårt att ta mig för med det. Tänkte att om jag kommer igång med lite motionerande först så kanske det är lättare med gymmet sen. Kanske :P

Min andra tanke med tränandet är att om jag tränar och äter bättre så ska jag gå upp i vikt.

Hur som helst tog jag en cykeltur på mountainbiken igår, hemifrån ned & mötte upp Marika på Noret & så cyklade vi Limsjön runt och så cyklade jag hem igen. Knappa 2.1 mil blev det, är rätt nöjd med det måste jag säga! Idag har jag tagit en långpromenad med Freja i vagnen. Gick upp till Torrberg och via Bodlindor hem. Blev ingen hög hastighet, dryyyga backar med vagnen, men det kändes i benen. Och, nu känns det på hälarna, två fina blåsor rikare. :/ Återstår att se om jag någonsin lyckas gå in mina löparskor, eller om jag lär köpa nya...
Tänkte lägga in resultat från vågen också, men det blir sen. Ska väga mig på morgnarna tänkte jag.
Published with Blogger-droid v1.7.4

1 kommentar:

  1. Träning tror jag är ett toppensätt! Både för viktnedgång, om man har mycket övervikt, som jag själv, och som viktuppgång, som du är ute efter.

    Muskler väger ju som bekant, så styrketräning är nog inte fel. Men man får inte bara kondis av konditionsträning, man får ju faktiskt muskler också! :D

    SvaraRadera