lördag 20 augusti 2011

Bröllopsdag! (gick inte att publicera igår...)

Idag är det hela fem år sedan jag, då med efternamnet Qvarnström, tillsammans med min man gick bakom ett par spelmän spelandes Gärdebylåten, ned i fårhagen på den gård som nu är våran. Här hemma i Leksboda vigdes vi då av Aina Bröms, inför ett ganska så stort sällskap av familj & vänner. Därefter åkte vi vit Cadillac via Fräsgården för fotografering vidare till Knotgården i Bodlindor där vi åt bröllopsmiddag. Kvällen & natten bjöd på bröllopsfest i Leksboda bystuga.

Vi kom hem till en säng full i knäckebrödssmulor & toapapper, och mitt i densamma en halvgalen katt som hade haft grymt kul med detta spratt :) När jag skulle gå på toaletten följde ringen med när jag lyfte på locket... NÅGON hade tänkt att jag skulle sätta mig i kletet av toarengöring(?) som smetats ut på ringen, men denne hade nog inte tänkt sig att ringen & locket skulle fastna ihop... :)

5 år tillsammans, & vi har hunnit med mycket sedan dess... Både toppar & dalar, men vi har hållit ihop! Med tanke på att jag innan jag träffade min man som längst hade haft förhållanden på ett par månader, så är åtminstone jag imponerad av att vi snart varit tillsammans i sju år och nu gifta i fem!

Under dessa år har vi hunnit köpa hus, köpa & sälja husvagn, skaffa en v70 och såklart fått världens underbaraste Freja! Vuxenpoängen är många, & de har ökat kraftigt under åren som gått sedan vi träffades!

Anders, jag älskar dig & hoppas vi har mååånga år tillsammans framför oss! Gärna kantade av lite färre svårigheter än de vi tagit oss igenom hittills, men blir det inte så så tar vi oss förbi dem också! Vi ska bli gamla ihop!
Published with Blogger-droid v1.7.4

2 kommentarer:

  1. Jag älskar dig med Maria :) och ser verkligen frameomt att bli gammal med dig.

    SvaraRadera
  2. Så vackert skrivet. Jag blir tårögd när jag läser det. Jag önskar dig ALL LYCKA I VÄRLDEN tillsammans med Anders och fina, fina Freja. Kram till er allihop.

    SvaraRadera