torsdag 27 oktober 2011

Ännu mera fackligt!

Jajamen, hela nästa vecka är vigd åt fackligt arbete! Då är det uppsökeri som gäller, vi ska runt i stora delar av Dalarna och besöka arbetsplatser. Ska bli grymt kul, eftersom det är just sådant jag vill göra! Är dock lite smått nervös eftersom jag inte har varit ut på något liknande förut, men man lär ju börja någonstans. :) Jag kommer gå med en av våra ombudsmän så jag räknar med bra stöd därifrån!

Veckan därpå är det dags för verksamhetsrevision på avdelningen igen, så då blir det två dagar fackligt där också. Sen är det inte långt kvar innan jag drar till Brunnsviks folkhögskola för nästa steg i utbildningen för förtroendevalda, tre dagar blir det då.

Hu, jag tycker det är ruskigt segt det mesta så här på höstkanten. Mörkt, kallt, regnigt, blåsigt... även om jag inte direkt längtar efter vintern så är det ändå trevligare med snö och några minusgrader än det här! Slipper dock gärna den där extrema kylan vi fick uppleva i vintras....
Published with Blogger-droid v1.7.4

1 kommentar:

  1. Härligt Maria, vi kommer kämpa tillsammans nästa vecka för nåt som står oss mycket varmt om hjärtat, å föresten får snön gärnan komma om det ändå ska regna, ses snart

    SvaraRadera