tisdag 18 oktober 2011

Åh hej och hå...

Ja, det gick ju bra att blogga mer frekvent ett tag, och så gick det bra att träna ett tag... Sen sket det sig. Finns just ingen ork till något alls, mer än att typ jobba och äta och sova.

För tillfället är jag hemma och VAB:ar med en liten tös med ögoninflammation, & har i alla fall lyckats städa liiite idag. Mycket kvar dock, men ska försöka fortsätta imorgon. Är en del golv som behöver sig en dammsugning och avmoppning, sängkläder som ska bytas... Och sen det lilla projektet som väntar; vinden som idag är helt oinredd... Pust! Vi har ju liksom slut på sovrum, så Freja bor fortfarande i vårat rum. Uppe ska det bli två sovrum, och en liten toalett. Tanken är att en eller båda bröderna ska vilja flytta upp, så Freja får ett rum nere med oss. Det börjar bli mycket leksaker, mjukisdjur, böcker och annat som tagit över vardagsrummet, så det vore underbart att få in det i ett rum som är hennes eget!

Nåja, nu har jag talat om vad som misslyckats i min tillvaro, men något har faktiskt lyckats också - jag går faktiskt upp i vikt! Får väl se hur länge det håller i sig men jag är glad nu i alla fall! Ligger nu runt 57 kg, det är lite upp även om jag fortfarande vill gå upp mer!
Published with Blogger-droid v1.7.4

2 kommentarer:

  1. Sis! Är solstralen friskare nu? Stackars lilla... Du är ovanligt sällan on line verkar det som=( Wow, ska Anders bygga om allt pa vinden eller ska ni anställa opalitliga HANTVERKARE? ;) Hurra för dig som gar upp i vikt, eftersom det är det du vill! Berätta hur du gör sa att jag kan göra tvärtom, hahahaha. Puss!

    SvaraRadera
  2. Mäh, du får inte gå ned i vikt så inga tips här inte :P Vi ska väl fixa vinden själva (med hjälp av släkt & vänner förhoppningsvis..) så det blir bara pålitliga hantverkare ;P

    Använder ju bara telefonen till att surfa och det verkar inte helt kompatibelt med chatten sen nya FB kom.. får bestämma någon dag & tid vi ska skypea.

    Lillfis är lite bättre i ögonen men i morse hostade hon en hel del, så hon blir nog hemma veckan ut :(

    SvaraRadera