onsdag 19 oktober 2011

Höstmat!

Mmm, det finns en sak jag älskar med hösten & det är att inspireras till att göra god höstmat! I förrgår gjorde jag ett storkok på rotmos, något av det godaste jag vet, så nu har jag dels några lådor i frysen och dels har jag ätit rotmos till de senaste tre måltiderna :). Mums! Häromveckan gjorde jag pumpasoppa på hemodlad pumpa, blev hur gott som helst. Idag blir det potatis- & purjolökssoppa, första förberedelsen syns på bilden. Potatis ska skalas & tärnas och så tänkte jag ha en gul lök och ett par vitlöksklyftor också, återstår att se om det ger det där lilla extra som jag tänkt. Soppor är för övrigt den allra bästa höstmaten tycker jag, om det är tjocka & mustiga soppor. De värmer gott i höstrusket!

Hemma på VAB idag också, Freja har fortfarande lite strul med sina ögon och i morse hostade hon också :(. Hoppas Anders kan vara hemma med henne imorgon, känns så dumt att vara hemma från jobbet alltför många dagar.
Published with Blogger-droid v1.7.4

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar