måndag 23 maj 2011

I väntans tider...

När kommer ni, efterlängtade små killingar?? Vi vill träffa er nu!

Geten Miranda har en stooor mage nu, som dessutom sjunkit ned sedan några dagar tillbaka, och juvret verkar växa. Tycker mig se att hon är lite svullen också så nu måste det ju verkligen närma sig!!

Geten Carola som var så hängig och sjuk är nu ute med de andra igen, hon äter och dricker och är på bättringsvägen! Fortfarande långt ifrån sitt forna jag dock, så om det nu är en killing inne i magen där så får den gärna vänta tills hon är piggare igen!

Lilla söta Stjärna har inte riktigt den där stora magen, men jag tycker mig känna något där ändå. Hon ser ännu mer svullen ut än Miranda så det är också ett gott tecken! Vi hoppas på en bock efter henne då den i så fall ska flytta till Sarah och Tommy och bli sällskap åt våran Ragge där.

Återstår gör bara lilla Doris. Liten, två år gammal, har aldrig fått killing och så har hon en helt annan kroppsbyggnad än de andra. Hon är dessutom jätteskygg så man får inte fatt i henne i första taget. Jag har ingen aaaning om huruvida hon är dräktig eller inte! Hon är mer kraftig i kroppen hela hon, så där är ingen tydlig mage, men å andra sidan tänker jag att hon är ju dels liten själv och dels är det ju i så fall första killingen så hon kanske inte får någon jättemage heller..? Som sagt, har ingen aning och inte får jag känna på henne heller, så vi får helt enkelt vänta och se. Vore så kul om alla fyra fick! Men men, får vi en liten levande, frisk krabat så är vi glada!

Åh, måste nog gå och titta till dem en sväng :)
Published with Blogger-droid v1.6.9

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar