söndag 8 november 2009

Mycket nytt för liten!

Igår var vi på babysim för andra gången, denna gång med pappa närvarande också. Kanonroligt :). Freja sprattlade på bra i vattnet men blev lite trött en vända. Överlag verkar hon uppskatta det tycker jag, inte minst gillar hon vattnet i bassängen. Ja, självklart, tänker ni, vad ska hon annars gilla? Men vad jag menar är inte att hon gillar att vara i vattnet, utan att smaka på det. Knasiga unge, rätt vad det är så gapar hon stort och störtar framåt för att ta sig en sup. Supernöjd efteråt också, om än lite smått förvånad först.

Idag åt vi lite gröt efter förmiddagsmålet men det går inte ned lika bra nu som i början. Vet inte om det var lite av nyhetens behag eller om det helt enkelt inte passar fröken alla gånger. Hon vet ju vad hon vill i alla fall det lilla livet. :) Sedan, vid vår lunch, så fick hon smaka potatis för första gången. Uräckligt! Första försöket slutade med att hon hulkade så hon kräktes.. till och med lite av gröten kom upp igen. Provade med lite grann till en stund senare och då gick det mycket bättre. Något senare stod jag och åt ett Granny Smith-äpple intill henne och hon släppte det inte med blicken, sträckte sig efter det och pratade glatt. Well, jag lät henne smaka - och OJ vad det var gott! Fick ta det ifrån henne efter en liten stund för hon bara smaskade på. Såg ganska roligt ut, hon bara gapade stort över det och sög på det.

Nu på kvällen blev det ännu en nyhet. Hon har inte känts riktigt nöjd efter matningarna några dagar nu och jag har känt att mjölken inte riktigt hunnit rinna till mellan matningarna, samt att hon börjat korta av sina nattliga sovpass igen (vilket kändes som ett steg i fel riktning) så jag anar att hon inte riktigt blir mätt. Nu fick hon ersättning innan nattningen istället för bröstet. Första gången hon fick ersättning men hon har ju i alla fall ätit bröstmjölk ur flaska lite då och då så hon tog den utan problem. Visade inte med en min att det smakade annorlunda heller utan hon bara åt och var nöjd. Väntar med spänning på att få se hur hon kommer sova nu. Mjölken bör ju hinna rinna till rejält också så hon kan få sig ett rejält mål sen när hon vaknar.

Inser att jag är dålig på att lägga in kort på underverket, och att jag dessutom är lite dålig på att över huvudtaget fota henne. Måste ladda kamerabatterierna och skärpa mig på den fronten, helt klart!

1 kommentar:

  1. Sötegull,vilken tur hon har som har en så uppmärksam mamma som har koll på allt hon gillar och inte gillar. Äpple är gott:-)Mosterpuss

    SvaraRadera