tisdag 3 november 2009

Fattar inte vart tiden tar vägen!

Nu har det gått en vecka igen! Freja och jag har hunnit med babysim och det var jätteroligt! Det var visserligen mycket basic sådär första gången, så jag hoppas att det i alla fall blir lite mer action och lite mer "övningar" eller vad man nu ska kalla det framöver. Annars känns det som att det inte riktigt är värt pengarna även om det är skoj och mysigt. De sa i och för sig det också, att första gången är tanken mest att bebisarna ska få känna på att vara i vattnet.

Den här veckan är Anders hemma måndag-torsdag och är pappaledig, så jag tog några semesterdagar så att vi båda kan vara hemma samtidigt. Anders har tätat fönster så nu ska det inte slippa ut lika mycket värme... Om det blåste ute så stod rullgardinen och slog inne i sovrummet - inte ett bra tecken.

Igår var vi alla tre på första träffen på babymassagen. Det var också riktigt mysigt! Jag fick visserligen massera en docka eftersom vi var där båda två, men ändå. Freja verkade gilla det i alla fall. Idag blev det babyöppet, även för pappa, och sen kom Frejas mormor och morfar hit och i vanlig ordning hjälpte till en massa! Morfar fixade med veden och mormor ordnade lunch. Guld!

Det händer så galet mycket med Freja nu tycker jag, det måste vara ett av de där utvecklingssprången just nu. Hon börjar på att få ordentlig fart på gåstolen, på mage ligger hon inte kvar särskilt länge och även vändningarna från rygg till mage börjar vara riktigt nära. Hon har lyckats ett par gånger men inte fått riktigt grepp om hur man gör. Ena armen blir i vägen för det mesta så hon blir liggandes på sida - oftast rätt frustrerad... Hon börjar även närma sig att kunna sitta själv, än så länge har det dock bara gått någon kortkort stund innan hon har tippat iväg åt sidan.

I lördags var Anders och mina föräldrar och hjälpte bror min att flytta från Köping till Västerås. Själv var jag som sagt på babysimmet och tog mig inte iväg sedan. Det kändes lite tråkigt, för jag kände verkligen att det var dags att träffa brorsan, men samtidigt kändes det ruskigt oekonomiskt att åka ned med en bil till bara jag och Freja, som ändå inte hade kunnat hjälpa till nämnvärt med flytten. Har dock bestämt mig för att åka ned och hälsa på bror någon helg framöver. Vi fick en hotellnatt på Scandic av mina föräldrar, så det kan nog bli alldeles perfekt att utnyttja vid ett Västeråsbesök.

Sen fattas bara att träffa syster... Frejas saknade moster, som vi längtar efter hela tiden *hint, hint* och bara inte riktigt kan stå ut med att vara så långt ifrån...

1 kommentar:

  1. Du får inte skriva sådär för jag börjar gråta då,det vet du väl? Hur gärna skulle jag inte vilja gå på babysim med er,eller bara vara tillsammans och göra ingenting. Sabla jordklot som är alldeles för stort. Jag hatar tanken på att Freja inte kommer att veta vem jag är nästa gång jag träffar henne. Besosbesosbesos

    SvaraRadera