tisdag 27 oktober 2009

En vecka senare

Oj! Nu förstod jag plötsligt varför min kära syster talade om att hon ville ha en update - det var ju en hel vecka sedan sist!

Har jobbat två dagar nu, och Anders har varit hemma och varit pappaledig med Freja. Tror vi har gillat det lika mycket allihopa :). Jag trivs med att komma ut lite och göra något annat och Anders diggar livet som hemmafru, nej hemmaman menar jag ju förstås! Han har städat och haft sig här hemma, helt kanon! Jag har pumpat mjölk och så åkt hem på lunchen och ammat, och det har funkat jättebra. Det enda som känns lite jobbigt är när man inser att man bara hinner se henne någon timme per dag, jag har ju nämligen haft stallet att ta hand om också. Har inte ridit något men det tar sin tid ändå med mockning och fixande av mat och så. Det bästa av allt var att komma hem på lunchen igår och få världens största leende till välkomnande - då kan livet inte bli så mycket bättre!

Nu ska det blir mysigt att vara hemma med liten igen, men jag kan gärna jobba lite då och då, trivs kanon med det!

Imorgon kommer mamma och pappa upp, pappa ska väl såga lite ved, eller klyva & stapla lite. Mamma och jag får gå promenad i myrfart... ;) På torsdag är det mammafika här hemma, hoppas hela högen kommer!

Om allt går som det ska börjar babysimmet i Borlänge på lördag, och på måndag blir det första tillfället med babymassage. Myyyyys! Ska bli sjukt kul att bada med Freja, hon älskar ju att bada balja men mer vatten än så har hon aldrig stött på. Har ju inte ens ett badkar så det här ska bli skoj!!

1 kommentar:

  1. Yes! Nu känns det som att jag har koll på läget igen! Vad kul med baby-sim! Hon kommer att älska det väl? Vi har oxå badat idag,fast utomhus,och hunnit gå på konsert oxå. Bra dag. pusspusspuss,syster.

    SvaraRadera