söndag 11 oktober 2009

Jag glömde ju...

... att berätta att jag jobbade i fredags kväll! På torsdagen ringde de från jobbet och frågade om jag inte kunde jobba nästföljande dag, 16.30-23.15. Jo då, tyckte jag, det kan jag väl.

Hade rätt mycket ångest innan, ångest över att jobba överlag, att det inte skulle gå bra, att jag skulle vara ifrån Freja så länge, att brösten skulle sprängas (jag hade pumpen med mig!), att jag skulle somna ståendes med tanke på hur tidigt jag går och lägger mig nu för tiden... massa ångest, helt enkelt. Stack iväg och hade faktiskt kul! Det var roligt att jobba igen, och så gott som allt satt i ryggmärgen. Behövde inte pumpa ur något alls, och var inte ens särskilt trött sista timmarna. Det var faktiskt gôtt att vara tillbaka! Skulle inte för allt i världen vilja jobba på heltid igen, inte än, men det kommer nog vara perfekt att jobba en dag då och då framöver. Kommer ha var 4:e lördag på schema och sen få lite strötider, och sen efter nyår ska vi lägga ett schema lite efter mitt tycke. Det är bra för ekonomin och bra på så vis att jag sparar föräldradagar. Framför allt när jag jobbar helg eller kväll, då behöver ju ingen av oss ta en f-dag. Tror även att det är bra för både Freja och hennes pappa att få lite egen tid.

4 kommentarer:

  1. Hej sys! Guuu,så söt kattunge! Har senaste kortet på Freja som bakgrund i datorn,gulle!

    SvaraRadera
  2. Har just sett kortet på leendet,fantastiskt. Det väl jag som har kamarafobi,inte du,eller? Det ligger väl i släkten då...Puss,syster

    SvaraRadera
  3. Jag är väl minst lika illa som du på den fronten syster... Måste vara generna då :P

    SvaraRadera
  4. Vad mysigt ni verkar ha det! Allt verkar funka som det ska och du har ju till och med hunnit med att jobba :)Önskar er en fortsatt trevlig höst!

    Kram!

    SvaraRadera