söndag 18 oktober 2009

Helgen snart till ända igen då..

... men vad gör det egentligen när man ändå är ledig? :)

Torsdagen var en grym dag, & Freja var en alldeles underbart snäll liten tös. Vi tog sovmorgon till kvart i tio, somnade om efter Frejas frukost. Sen var vi på mammafika vilket var precis så trevligt som jag hade hoppats på, det är ett kanontrevligt gäng vi har! Freja sov massor även under dagen trots sovmorgonen, och hon var på bra humör när hon var vaken. Hade henne med till stallet på kvällen också och det gick bra att mocka och fixa allt trots att hon var vaken. Kom på att jag ska börja ta baby-björnen med mig, borde ju kunna mocka med henne i selen på magen om hon blir arg..?

Fredagen blev desto mer kinkig.. Freja var inte alls glad och jag var tröööött! Lillkatten levde dessutom loppan hela dagen och var högt & lågt - men det är väl så det är att ha liten pälsboll igen!

Lördagen inleddes med jobb, 10-16 (fast jag smet lite tidigare) och det var riktigt roligt även denna gång! Det är roligt att komma ut lite och så är det helt ok att jobba på sina egna villkor så att säga. Jag måste inte dit varje dag vilket känns jätteskönt.
Efter jobbet blev det firmafest, hade dock Freja med mig eftersom jag redan varit ifrån henne så många timmar. Några hade väl ett par öl för mycket innanför västen så att säga och det var trevligt där men ändå rätt jobbigt. Tycker det blir enormt stressande med fulla människor när Freja är med! Vi blev inte så långvariga utan åkte hem vid halv tio ungefär.

I morse var det bara att vackert kliva upp kl 06.00 och mata Freja, elda lite i pannan och sedan hoppa in i Mimmis bil för färd upp till stallet. Helgpass! 13 hästar som skulle ut, ur tre olika stall och till fem olika hagar - tur att vi var två! Skönt också att det var uppehåll och fint väder, annars skulle alla dessa ha haft täcken på sig också...

Nu ska jag dra till Sågmyra en sväng med Erica, Anders har fullt upp med att såga ved. Ska bli trevligt att träffa Erica lite till innan flyttlasset hennes går till Hudik...

Imorgon är vi bjudna på fika hos Sara och lille Ryder, och sen är det BVC kl 13.00.

2 kommentarer:

  1. Vad underbart härligt ditt liv verkar! Jag är så glad för din skull! Håller du kontakt med brorsan? Glöm inte bort honom....

    SvaraRadera
  2. Klart Lillan kan sitta på magen när du mockar! Det gjorde Sebastian, fast manduca då och inte babybjörn. Han vaknade jämt precis när jag parkerade vagnen i stallet så då var det bara att sätta fast! ;) Nu åker han MeiTai på ryggen istället när vi är i stallet (och annars oxå för den delen) och det är hur praktiskt som helst! :D

    // Anna

    SvaraRadera