torsdag 15 oktober 2009

Usch

Så tråkig min blogg ser ut! Har länge tänkt på att ändra den, men inte orkat ta tag i det. Nån dag, kanske... eller inte, vi får se :).

I tisdags var vi på babyöppet och hade som vanligt jättetrevligt! Freja skulle stöta lite på ena tvillingbrorsan och passade på att vända sig från mage till rygg för att lite snyggt kunna vila huvudet på spanets rumpa. Han i sin tur pruttade henne i ansiktet... Vi skrattade gott åt det hela och Freja verkade inte bry sig nämnvärt, hon gjorde nämligen om samma sak så snart jag lade henne på mage igen. Kul! Det var första medvetna vändningarna, får se hur lång tid det tar innan hon kör åt andra hållet också. Hon förflyttar sig i alla fall friskt när hon ligger på rygg, lämnar man henne en stund i babygymmet så har hon roterat 90 grader när man kommer tillbaka. Minst...

Igår låg hon på skötbädden på golvet i badrummet medan jag duschade, i väntan på att få komma in till mig i duschen. Plötsligt skrek hon och jag hörde att hon verkligen var arg. Tittade ut och då hade hon flyttat sig så mycket uppåt att huvudet hade hamnat på golvet ovanför skötbädden. De ligger ju liksom inte kvar där man har lagt dem längre...

Igår blev Freja avtecknad :). Anders chefs mamma, som är jätteduktig konstnär, ville måla av henne. Freja var en superduktig modell och tre skisser blev resultatet. Nästa repa blir i december då konstnärinnan, boende i Frankrike, åter kommer till Leksand. Då ska hon målas i akvarell. Ska bli jätteroligt att ha en tavla med lilla skruttan sen!

Tisdagskvällen var förresten skitjobbig. Var ute en sväng i skogen med en häst som inte ville någonting så fort det skulle göras annat än att skritta. Heljobbig var hon och det var inte ett dugg roligt. Som pricken över i insåg jag när jag kom hem att min kropp har återgått till normala rutiner så att säga... Jag helammar fortfarande och hoppades ju verkligen på att slippa helvetet med mensvärk och en förmögenhet utlagd på bindor & tamponger ett tag till, men neeeej då. It's back. Fan i helvetes jävla skit, rent ut sagt. Hatar den och med tanke på att dens återkomst inte innebär att jag för den sakens skull kan bli med barn igen, så är jag ännu mer besviken. Håll dig borta, för fasen!! Hoppas det dröjer länge till nästa gång...

Åh, vi älskar vår nya katt! Han är jättemysig! De andra två börjar acceptera honom mer och mer nu, Simba fräser åt honom ibland för att påminna honom om vem som bestämmer men på det stora hela funkar det bra. Han har raskt lärt sig skillnaden mellan Simba och Truls, den sistnämnda härjar han med för fulla muggar men Simba har han respekt för.

3 kommentarer:

  1. Men Maria! Sluta genast lägga ut en förmögenhet på miljöpåfrestande bindor och tamponger! Googla på M-kopp genast din sanitetskostnad kommer sjunka till drygt 300 kronor/10 år!!
    Jag har haft kopp i 5 år och kunde inte vara nöjdare! Aldrig problem med att tampongerna är slut när man behöver dem som mest, eller när pengarna är slut... *rekommendera*
    // Anna B

    SvaraRadera
  2. Jag har en! Men jag måste prova en annan sort tror jag, den jag köpte tycker jag är obekväm. Fick tips om en annan som ska vara mjukare. Får ta tag i saken igen. :) Hyllade den när jag köpte den men sen efter ett tag fick jag obehag av den. Humm, vilken sort har du?

    SvaraRadera
  3. Jag har en Diva Cup. Googlade lite går och på m-kopp.se verkade de ha någon sort som skulle vara mjukare? De finns dessutom i blått och rosa!! :D

    SvaraRadera