tisdag 20 oktober 2009

Stor liten skit...

BVC-besök igår som sagt, och lillan är banne mig stor! Jag drog till med en gissning på 6450 gram men vågen tickade upp ända till 6720! 64 lång också, så det har hänt en hel del även där. Liten tös, hon är så himla fin! Det händer så mycket hela tiden nu och hon utvecklas i en rasande fart. Hon börjar få mer och mer ansiktsdrag också tycker jag, inte lika mycket liten bebis utan mer litet barn.

Gåstolen blir mer och mer populär även om hon fortfarande inte riktigt når ned. Hon börjar ta sig runt lite (bakåt mestadels) med den i alla fall. Hon verkar ha fattat hur man får den att blinka och låta också :).

Förutom BVC besökte vi Sara och Ryder igår, jättemysigt! Fick trevlig pratstund och god fika, med två bebisar som mest ville vara uppe hos oss. Freja provade Ryders Bumbo-stol, har ju funderat på att köpa en sådan, men jag tror jag hoppar över det. Hon satt ju jättebra i den men som vanligt med vår lilla tös så ville hon upp, upp, upp & göra annat, så hon satt nästan dubbelvikt för hon jobbade så hårt på att komma upp.

Nu väntar vi på besök av mormor och morfar! Med andra ord blir det lyx i form av lunch ute och gott om hjälp med Freja. Guld!

1 kommentar:

  1. Roligt, nu är våra töser ganska exakt lika stora. Minna väger dock nåt gram mindre. =) Hade verkligen varit skoj om de (vi också) ses nångång!
    Kul med gåstolen. Vi tänkte ge Minna en i julklapp, men det känns som att hon skulle uppskatta den redan nu.
    Kram!

    SvaraRadera