torsdag 26 november 2009

Sjukdomarna hopar sig...

Men jag ska börja med att berätta om en trevlig helg! Först på lördagen firade vi Frejas bror som fyllde hela elva år! Jag & Freja var på babysim på förmiddagen medan pappa fixade och donade här hemma. Vi kom hem lagom tills alla gästerna kom. Det bjöds på pastasallad och sedan mumsig smulpaj med äpple till efterrätt. *gillar*

Sedan kom Mira och barnen på besök. De anlände på lördag kväll och åkte ungefär ett dygn senare. Mycket trevligt! Vi hann även med en sväng till stallet så barnen fick rida lite. Ser fram emot nytt besök en annan gång med bättre väder och tillgång till ridbanan (som för tillfället är avstängd) så de kan få rida lite mer på egen hand.

På söndag kväll åkte jag med Sarah och Tommy och hämtade lite hö & halm här i byn. De har nämligen köpt två av getterna som har gått här, så nu har Harry och Simson fått nytt hem! Känns jätteskönt eftersom vi inte kunde ha dem kvar på grund av risken för inavel. Nu vet jag att de får det jättebra. Hur som helt så fick jag grymt ont i huvudet, magen och ryggen(?) en stund innan vi skulle åka så jag stoppade i mig två Panodil och hoppades på det bästa. Tyvärr hjälpte de inte alls för ni vi kom hem gick jag bara och lade mig på en gång. Hade världens huvudvärk, kramper i magen, frossa och ont i hela kroppen. Mådde riktigt, riktigt risigt. Måndagen mådde jag inte heller bra men i alla fall något lite bättre. Anders fick stanna hemma dock så jag fick hjälp med Freja.

I tisdags var Anders tillbaka på jobbet igen men kom hem på eftermiddagen och mådde inte alls bra. Freja och jag åkte till Västannor och kollade in getterna som precis landat i nya hemmet och sen vidare till stallet. Mötte en något piggare Anders när vi kom hem igen, men igår kom han hem tidigare från jobbet. Idag hostar han och verkar inte alls pigg. Själv fick jag ont i halsen och lite snuva i natt och Freja har varit lite snuvig sen i tisdags, men verkar ändå rätt pugg. Det märks mest på nätterna att hon inte är riktigt sig själv för hon sover inte så bra som hon brukar. Förra natten fick hon sova hela natten bredvid mig för hon vägrade somna, och i natt kom hon över till oss vid tre eller något tror jag.

Nu får vi se hur det här fortgår, om vi till slut drabbats av baconsjukan eller om det bara är en vanlig förkylning.. Anders hostningar låter inte lovande nu i alla fall...

2 kommentarer:

  1. Vet du vad jag tror? Att du är alldeles för fixerad vid det faktum att ni inte vaccinerat er och det är det som spökar....Sluta tänka på det bara! Love.

    SvaraRadera
  2. Vi är fortfarande sjuka men Anders är lite bättre i alla fall! Själv blev jag aldrig riktigt sjuk som tur var. Får se hur det utvecklar sig :D

    SvaraRadera