fredag 11 december 2009

Och så var det fredag igen...

& alltså en vecka sedan jag skrev sist! Shit vad tiden går fort..

Snabb resumé:
Lördag - babysim, utan Anders denna gång då han jobbade (!). På en lördag, för första gången någonsin (han har ju bara varit yrkesverksam i, säg, 16-17 år något sånt där, så ni måste ju förstå hur syyynd det var honom som fick lov att jobba på en lördag...) i sitt liv.
Söndag - Mysigt mysigt fika hos Jonas & Elisabeth, med marängsviss följt av glögg, pepparkakor och ädelost. Grymt!
Måndag - Anders var ledig eftersom han jobbade lördagen, men vi gjorde inte så mycket. Han huserade i källaren/garaget mest...
Tisdag - jag och Freja åkte till mormor en sväng. Jättekul, det var länge sen! Vi hann även träffa Johanna för en fika :).
Onsdag - jobbade 19-23.15 då ett gäng från jobbet drog iväg och överraskade chefen med lite lussande.
Igår - Supersupermysigt mammafika i Romma, med bästa mamma-och-bebis-gänget! Dessutom med en pappa den här gången! Länge sedan vi var allihopa - och jäklar vilket kaos det börjar kännas som mellan varven när alla bebisarna kommit på plats och gärna ligger på golvet allihopa. Tänk när de är ett år och far runt allihop, då måste vi nog hyra lokal för att träffas... :)

Idag är en mycket seg dag känner jag. Eldar i pannan och kör en tvättmaskin just nu, sen ska jag väl försöka ta en vända med disken när det finns varmvatten. När Anders kommer hem ska vi ta tag i veden och på något vis ska jag även hinna med stallet, och helst en dusch också. Ikväll bänkar vi oss framför TV:n för Idol-final (jaja syster, bråka inte på mig om det nu...) trots att vi inte följt det tidigare utan bara sett sporadiskt. Men jag måste säga att det är två GRYMMA killar som står på scenen ikväll och kämpar om segern...

Imorgon ska jag jobba, och Anders ska åka med Freja på babysim. Är lite avis på det för jag tycker babysimmet är så himla mysigt! Ska försöka hinna med att rida också, hur nu det ska gå ihop. Om inte annat får det väl bli en liten genomkörare på ridbanan på kvällen.

Freja får smaka lite olika saker nu, och det mesta är hon väl lite skeptisk till. Det görs dock inga sådana där roliga grimaser som jag väntat mig, utan det är helt enkelt så att sväljs det inte så petas det ut med tungan. Banan är dock en riktig höjdare, får hon det så nästan hugger hon efter skeden för att få mer... Sötnosen!

1 kommentar:

  1. Helaktiv vecka du haft,och trevlig! Hmmmm,jag vidhåller fortfarande att man inte KAN titta på Idol,men var o en gör ju som han/hon vill med sin fritid;-b. Du är iaf bäst!

    SvaraRadera