onsdag 6 april 2011

Årsmötesdag

Igår var en lååång men bra dag!

Först var det årsmöte på Galaxen i Borlänge, med Handels avd 13. Var där i egenskap av förtroendevald revisor, men är nu även suppleant som repskapsledamot för min arbetsplats. Till slut klargjort efter diverse oklarheter... Kul, i alla fall, då det på gårdagens möte meddelades att även suppleanter kommer kallas till alla repskapsmöten framöver, och att det i juni även blir en utbildning för oss alla. Innan mötet var över fann jag mig även vald till valberedningen så nu blir det lite jobb framöver med att ragga nomineringar till div funktioner. Tycker det är kul, det är roligt att utöka kontaktnätet inom Handels, och därmed också ofta både lära sig mycket nytt och hitta ny inspiration och lite drivkraft.

Efter det mötet hade jag ett par timmar att fördriva innan årsmöte nr 2, så jag och Jojo tog en sväng på Kupolen där jag fyndade en jacka åt Freja! Hittade en fleecefodrad regnjacka, lila dessutom, nedsatt från 349:- till 150:-, sånt kan inte annat än gillas! Hon behövde verkligen en bra jacka att ha när de ska ut och leka på dagis så det var perfekt!

17.00 var det dags för årsmöte nr 2, med Handels S-förening. Kände mig otroligt grön och okunnig (ska bli spännande att få till ett bra protokoll från det) i sällskapet där alla verkade mycket väl insatta i politiken men alla är ju nya i början så det är väl bara att ta chansen att lära sig en massa! Blev i alla fall vald till styrelseledamot så jag har ju verkligen fått chansen att sätta mig in lite mer! Känner faktiskt något dra i mig att engagera mig mer även politiskt, åsikter fattas ju inte och vad har man egentligen för rätt att få omkring och gnälla om man inte GÖR något? Jag vill verkligen se mitt parti (ja, nu är jag ju verkligen medlem till slut...) ta makten vid nästa val så jag får väl banne mig vara med och dra mitt strå till stacken och sprida budskapet och jobba för vår sak!

På 1:a maj ska jag och Jojo första maj-tåga och lyssna på Håkan Juholt som ju faktiskt kommer till Falun och Borlänge och pratar. Snacka om gyllene tillfälle att skapa sig en bättre bild av den nya partiledaren! Perfekt tillfälle också att bli ännu mer taggad att engagera sig.

Nu börjar det bli dags att hoppa i säng tror jag, borde i alla fall det efter en mycket jobbig natt med alldeles för lite sömn och där den lilla sömn jag fick var fylld av otäcka mardrömmar. Imorgon är jag ledig och sen på fredag blir det tidigt varuplock och sen kryssning med jobbet. Är fortfarande ruskigt opeppad men kan ju bara hoppas på att det överträffar mina förväntningar...
Published with Blogger-droid v1.6.8

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar