lördag 30 april 2011

Första maj!

Nåja, inte riktigt än, men mycket snart. Kan väl börja med dagen :) Jobbade till fem idag, och sen bar det hem för lite middag följt av en promenad till Onsbacken där årets majbrasa redan brann när jag och Freja anlände. Hon rände runt ett tag men var rätt trött, och en frusen mamma tog glatt chansen att ha det som en bra ursäkt att gå hem, så vid halv tio slocknade hon i sin säng och jag kunde bänka mig i soffan med en whisky. Nice!

Har även ringt och pratat med världens bästa syster idag, då det är för henne större delen av landets flaggstångsägande befolkning flaggat idag ;) Inte är det för någon snurrig nisse som ärvt sin position i ett statsskick som borde skrotas, i alla fall, det kan jag inte tänka mig... Hur som helst, Argentina och Sverige bestämde sig skönt nog för att ha en ganska bra relation på telefonnätsfronten idag och vi kunde prata utan störningar eller lagg, mycket trevligt!

Så, första maj var det ja.. Imorgon tänker jag första maj-tåga, för första gången "på riktigt" faktiskt. Har tänkt det i flera år men inte fått tummen ur, men nu är det banne mig dags att inleda en ny tradition! Vad kunde passa bättre än att ta det gyllene tillfället att få lyssna på vår nye partiledare?

Kommer sedan runda av dagen med att stilla min alltmer påträngande häst-abstinens. Lycka! Saknar verkligen ridningen så imorgon gör jag Lotta sällskap till "mitt" gamla stall. Fina Micke har lånat ut sin nordis Ymeros, som jag f ö skulle ha provridit för länge sen.

Känns som att det blir en bra dag, vilket jag verkligen kan behöva!
Published with Blogger-droid v1.6.8

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar