torsdag 6 augusti 2009

En vecka sen sist igen

Det är bara att inse, det är inte lika roligt att sitta vid datorn längre. Inte har man lika mycket tid heller :). Ska försöka bli lite bättre på att lägga upp bilder på vårt lilla underverk i alla fall, jag vet att det är några som vill se utvecklingen.

Kan meddela att Freja numera ler lite mer frekvent. Det första riktiga leendet kom väl för ett par veckor sedan, åt mig, och några dagar senare fick Anders flera på raken. Nu märker man att hon reagerar mer på ögonkontakt och att man pratar med henne - och ofta kommer det ett leende till svar. Snacka om att man smälter... Spelar ingen roll hur trött man är eller hur jobbig hon var alldeles innan, det är glömt på en nanosekund när älsklingen ler sådär fint!

Det har blivit tillökning i gethagen också, det måste jag ju lägga in bild på! Med en dags mellanrum fick först Miranda och sedan Carola varsin liten killing. En pojke och en flicka :). Så obeskrivligt söta, jag tror det är de sötaste djurungarna faktiskt.

Vi har inte fått något hem åt Nemi trots att vi gett henne några dagars extra dispens. I tisdags jagade hon iväg stackars sötnosen Truls, han som är så snäll att det inte är bra för honom, och då kände jag verkligen att det här inte håller. Imorgon ska Anders prata med Marie (veterinären) och så får vi se när hon har tid. Fy fan alltså, det gör verkligen ONT i hjärtat på mig när jag tänker på det. Satt och tittade igenom lite kort igår när jag skulle skicka iväg ett kort på Nemi, och då var det även kort på Lizzy lite här och var. Fattar inte, allt på en gång, först Lizzy som försvann och så ska vi få lov att ta bort Nemi. Jag vet inte hur många gånger jag har gråtit över det här...

Det är då tur i oturen att jag har världens sötaste unge som kräver den uppmärksamhet hon gör, så jag inte hinner sörja allt för mycket. Hade inte hon funnits här så då hade jag deppat ihop totalt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar