fredag 7 augusti 2009

Tänk så ödet kan spela in..

Igår bad jag Anders ringa veterinären för att vi skulle ta bort Nemi. Själv ville jag inte ringa för jag visste att jag inte ens skulle kunna framföra mitt ärende utan att stortjuta i luren, så det blev Anders jobb. Hur som helst, han hade ringt tidigare och då sagt att hon visst hade telefontid mellan åtta och tio, så nu ringde han vad halv tio. Telefonsvararen meddelade att det var telefontid mellan åtta och NIO, inte tio. & vilken tur! Senare på dagen ringde nämligen världens bästa Jenni och talade om att de tar hand om Nemi!!! Jag är så sjukt lättad!

Nu kommer Nemi flytta till Stockholm och bli innekatt, men med tanke på hur lite hon gick ut när hon bodde hemma hos Johanna så tror jag inte det blir något problem. De kommer även att sterilisera henne vilket kommer göra behovet av att gå ut ännu mindre. Det känns som att det här blir en riktigt bra lösning. Troligtvis åker jag, Anders & Freja dit med Nemi på söndag.

Lättnad! Tänk så fint det kan lösa sig ibland!

3 kommentarer:

  1. Åh my Lord!! jag blir alldeles tårögd!!
    //Karro

    SvaraRadera
  2. Ja ibland löser det sig på något alldeles oväntat sätt.. :-)

    SvaraRadera
  3. Men ooooh,vad skönt! Jag visste att det skulle ordna sig,fast jag trodde att hon skulle hamna i Saxhyttan hos Maggan...Hade dock bett Isak om hjälp,för säkerhets skull. love

    SvaraRadera