måndag 31 augusti 2009

Helgrapport

Fredagen spenderades i Falun tillsammans med min mamma, med lunch hemma och sedan en vända på stan. Blev inte SÅ mycket handlat men mamma hann med att skämma bort både mig och Freja lite grann. Freja fick ett par babysimbyxor, så nu ska jag försöka ta tag i det... Det finns ju i dagsläget inget babysim i Leksand men vi ska eventuellt försöka få till något med föräldragruppen. Om det inte blir något av med det så ska vi i alla fall gå på babybad i simhallen, då det är särskilt för bebisar och föräldrar men utan "instruktör" så att säga.

Helgen i övrigt har bjudit på medeltid i Grytnäs, Avesta. Freja har debuterat i medeltidskläder och det var bara sååå sött! Insåg nu att vi hade tagit helt sjukt dåligt med kort på oss, men det finns något enstaka på Freja som jag ska lägga upp. Funderar på att klä på henne outfiten igen bara för att ta lite fler kort.

Jag har fortfarande bara två katter här hemma, och de är jag rädd att släppa ut. Gör det ändå, för de trivs inte med att bara vara inne. När vi åkte bort över helgen fick de vackert stanna inne ändå, så jag slapp oroa mig de två dagarna..

2 kommentarer:

  1. Hej!
    Det var grymt länge sedan jag hörde av mig. Har inte varit lika duktig på att läsa bloggar nu när det är 2 kottar att ta hand om. Kul att läsa om Freja och att hon växer och frodas :-) Jag har ju också en dotter av det större formatet... Hon är nu snart 6 mån och väger nästan 8 kg och är 70 cm!! Hon var ju 54 cm och 4640 g när hon föddes. Vad ska det bli av våra döttrar? Kulstöterskor eller nåt?
    Ha det gott och hoppas VERKLIGEN att ni hittar katterna välbehållna.
    kram/Åsa

    SvaraRadera
  2. Hej Åsa!

    Va kul att höra från dig igen :-). Förstår att det är lite fullt upp för dig. Oj så stor tösen var när hon kom, Freja var ju inte fullt SÅ stor men som du säger, hon växer och frodas! Hur stor var din tös vid den här tiden då, i den ålder Freja är nu? (10 veckor)
    Kram!

    SvaraRadera