onsdag 16 september 2009

Äntligen...

... så gick släpvagnen igenom en besiktning helt utan anmärkningar. Visserligen så konstaterade Anders igår att det är dags att dra ny el på den, så han lär väl få fortsätta jobba med den ett tag till. Personligen tycker jag dessutom att själva flaket börjar se lite skabbigt ut, men jag vet inte hur sugen han är på att byta ut det. Slänga på ett par nya plywood-skivor kanske?

Freja har varit i högform idag, inte velat varken sova eller äta emellan varven, men ändå varit missnöjd. Nu har hon i alla fall somnat - under babygymmet idag igen - och jag har hunnit med att stoppa i lite tvätt i maskinen & göra upp eld i pannan. Det börjar kännas att det är höst, det är kallt om morgnarna nu och idag har jag inte eldat alls förrän nu. Måste börja elda åtminstone varje kväll nu så det inte är så hiskeligt att kliva upp. Stackars Freja har iskalla händer på morgonen, men det verkar hon ju få även när temperaturen är ok. I natt sov hon under riktiga täcket för första gången, hon har hittills bara haft sin tunna Tummen-filt över sig. Flyttade upp henne till huvudänden också, hon har ju legat en bit ned i sängen eftersom hon krånglade sig nedåt varje natt och hamnade med huvudet under filten, och hon låg så fint kvar hela tiden.

Med undantag för natten till måndag så har det underbara sovandet fortsatt. Just den natten hade vi exakt 3½ timme mellan matningarna, från läggdags tills vi gick upp. Natten därefter fick jag istället väcka henne halv fem för då gjorde brösten så ont och läckte utav bara den... :). I natt sov hon kanon igen, mat vid tjugo över fyra och son sov vi till åtta. Älskar hennes nya sovrutin, tänk om hon snart t o m slutar äta helt om nätterna..? *hoppas*

Nu ska jag elda på lite mer och sen packa in mig och Freja i bilen för en vända till Noret. Snälla Jojo hade hittat på lite benskydd hemma som jag skulle få till Tessan, så de ska jag hämta, och sen blir det nog en kik på Granngården, de hade lite täcken med i annonsbladet den här veckan så jag ska se om det var något att ha...

1 kommentar:

  1. Ha,Freja sover med tummen- filt och jag sover med duntäcke-iArgentina....Jamen kalla händer är ju ett mamma/mormorsarv,det vet du ju. Amor y besos

    SvaraRadera