lördag 12 september 2009

Loppisfyndat!

Ännu en skön natt har passerat, Freja lades vid halv tio och sov till tre, fick mat och sov sedan till sju. Helt ok, igen :). Detta trots mycket sömn om dagarna men hennes förkylning tar väl på krafterna. Ändå har hon klarat sig bra, yttepyttelite feber och ibland blir hon snuvig. Själv är jag fortfarande rejält snuvig och har ont i huvudet, men det onda i halsen har gett med sig.

Hur som helst, idag trotsade jag och Freja förkylningarna och drog på barn-loppis i Styrsjöbo bystuga. Freja satt i babyskyddet under det bord jag för tillfället tittade på och var helnöjd med allt folk som var i rörelse. Efter en liten stund så somnade hon till och med! Vi gjorde en del fynd:

En svart-grå-vit-randig pyjamas, ett par tok-orange byxor
(de gillar du va syster?) och ett par grå plyschbyxor.


Tre långärmade bodysar, den i mitten helt ny med lappen kvar. Jag gillar brunt, kan tilläggas...

En jättemysig grå-rutig klänning, en långärmad tröja och ett par svarta vintertossor, perfekt!

Notan för detta? Hela etthundrafem riksdaler... Helt klart överkomligt! Jag gillar loppisar, och jag har inget emot begagnade kläder varken åt mig själv eller Freja. Självklart ska de vara fräscha, är de bara det tycker jag det är guld med second hand! Både för plånboken och miljön! Har en hel del begagnat åt Freja, både köpt, lånat och fått. Helt suveränt, särskilt i en ålder då hon växer ur sina kläder på nolltid!

Efter loppisen blev det ett besök på bondemarknaden vid Gammelgårdarna. Inhandlade supermysigt lammskinn åt Freja, från de som äger de får som går här om somrarna. Närproducerat, det gillar vi! Känns dessutom mycket bra att veta att lammet i fråga har haft det bra, och det vet jag att de här har det. Köpte lite bröd, och ekologisk potatis också.

Efter lunch tog jag & Mimmi en tripp till stallet, det var en del att göra i sadelkammaren nu när Tessan äntligen har flyttat "hem" igen. Vi har skruvat sadel- & tränshängare och plockat upp det mesta utav mina prylar. Känns jätteskönt att ha Tessan på nära håll igen, och nu ska jag komma igång med ridningen också. Har saknat det otroligt mycket!

Freja har precis kommit hem tillsammans med sin pappa och sina bröder efter att ha varit på galej minsann! 30-årskalas i Fräsgården, Freja var glad och nöjd ända tills hon somnade som en klubbad säl i famnen på pappa... En snuvig mamma valde att stanna hemma!

Imorgon blir det färd till Jonas & Elisabeths fäbod, åtminstone för tre i familjen. Även för mig och Freja om måendet känns ok... Håll tummarna!

4 kommentarer:

  1. Jaaaa,fiiina byxor! Fast allara finast tycker jag den grå-rutiga klänningen var. Alla dessa kläder för så lite kronor? Otroligt. Shopping-master....Love,syster

    SvaraRadera
  2. ÅÅååååååhh! Monkeybodyn!!
    En sådan var det första plagg Molly hade på sig!

    // Anna

    SvaraRadera
  3. Loppisar är bra kära syster :)

    Anna: Så kul :) Blev du lite nostalgisk? :)

    SvaraRadera
  4. OM jag blev!
    Får väl hoppas jag får användning för den igen någon gång :)

    // Anna

    SvaraRadera