tisdag 15 september 2009

Bvc-check up

Jaha ja, idag bar det av till babyöppet en sväng först, kom väl dit vid tio tror jag.. Idel kändisar, eller åtminstone nästan! Härliga ungar och trevliga mammor :). Freja var på riktigt trevligt humör faktiskt! Ammade henne en stund innan jag skulle åka därifrån och vidare till bvc, och självklart somnade hon vid bröstet med resultat tokilsken sen när jag fick lov att klä på henne och sätta henne i babyskyddet igen.. Hon hann somna igen i bilen innan jag kom fram till bvc men väl där var det inga problem att väcka henne. Som vanligt visade hon sin bästa sida för sköterskan!

Lilla skitan vägen nu 5970 gram och är 60,5 cm lång. Attans så hon växer! Jag visade sköterskan hur Freja gör när jag tar henne i händerna och hjälper henne upp - Freja sätter sig nämligen inte upp längre utan sätter direkt i fötterna och ställer sig upp - och hon blev superförvånad över hur stark hon är i både ben och mage. Hon tittade på mig och frågade: "Men hur gammal sa du att hon var?"... Såklart är man en sån där fjantigt stolt mamma när ens lilla skrutt visar sig vara så duktig! Men jag antar att det finns en baksida - man börjar ju liksom ana att det inte står på förräns man får jaga den där fröken överallt!

Imorgon blir det en tripp till Rättvik för att ombesikta släpvagnen, nu j*lar ska den gå igenom! Sen hoppas jag faktiskt på att rida lite också, vi får väl se hur det blir med den saken. Då måste jag ju antingen vänta tills Anders kommit hem eller ha sällskap upp till stallet. Om inte annat ska jag dit och pyssla med Tessan & jobba på återuppbyggandet av vår relation!

Igår hände det visst grejer här i byn också, vi hade en björn på besök! Hoppas att man kan få se en någon gång, jag har aldrig sett en björn i vilt tillstånd så det vore riktigt häftigt! Tror större delen av byn var ute på span igår...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar