fredag 11 september 2009

Glatt överraskad

Var lite nervös över hur natten skulle förlöpa. Jag snorig, bara det brukar räcka för dålig sömn, och sen en Freja med lite feber och lite snuva och som dessutom sovit massor under dagen. Jag tänkte mig att mängden sömn skulle bli klart begränsad - men ack så jag bedrog mig! Gav Freja kvällsmat under Idol och la henne i sängen vid nio när det slutade. La mig själv strax efter tio och somnade som en stock efter några sidors läsning. Freja väckte mig, vrålhungrig, strax före fyra! Hon fick mat & ny blöja och sov sedan till halv åtta ungefär. En helt OK natt i vår värld, faktiskt mycket bättre än de flesta friska nätter!

Nu ligger hon under babygymmet, något missnöjd men än så länge inte arg. Hon bara talar om emellan varven att hon finns där, och gärna vill att jag kommer och pratar med henne. Det ska jag göra, så snart frukosten kommit ned i magen :). Det skramlar som attans därinifrån, nu når hon leksakerna i gymmet (ett sånt där gammalt i plast) och hon slår på dem för glatta livet.

Jag är fortfarande förkyld, men halsen verkar bättre. Nu snorar jag desto mer, och nyser på löpande band. Ska tempa Freja strax och se hur hon ligger till idag.

1 kommentar:

  1. Stackars er,är ni fortfarande sjuka? Men vet du vad,jag känner ingen småbarnsmamma som får sova så mycket som du får! Lyx! Krya på er,puss,Sofie

    SvaraRadera