torsdag 10 september 2009

Förkylt!

Jo då, nog är jag sjuk allt. Inte dödssjuk (än...) men jag är rätt ordentligt förkyld. Halsen är värst, sen snuvan och så börjar febern krypa sig på. Freja mår inte heller bra men är inte snorig i alla fall. Hon sover mycket och vaknar med ett gallskrik vilket hon inte brukar göra. Ett riktigt sådant där mamma-det-gör-ont-eller-så-blev-jag-rädd-skrik. Stackars liten! Har fått höra att vi är åtminstone fyra mammor ur gruppen som träffades i måndags som är sjuka/krassliga nu, så någon av oss hade det väl med sig då redan.

Försöker slappa i soffan och titta på Coupling (världens bästa komediserie tror jag banne mig) men fröken vill inte titta på det. Tur att hon sover emellanåt. Hon är så missnöjd däremellan att jag ammar typ hela tiden, för då är hon ju åtminstone nöjd, och kanske somnar hon till en stund. Jag tror hon har lite feber också, måste kolla det sen. Är det så så är det ju bra att hon får äta ofta för då behöver hon ju vätskan. Vet inte om man ska prova med lite vatten annars?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar