måndag 11 maj 2009

Dagens humor

Mest störda gravid-drömmen på länge:

Jag och maken kommer in till förlossningen, och efter en rätt långdragen och jobbig förlossning föds en rätt stor pojke. Vi åker hem (på en gång, tror jag.. men det var ju trots allt en dröm) men väl hemma inser vi att det kommer en till! Shit, full panik - för den här tar minsann inte lika lång tid på sig! Jag kan liksom känna hur den är på väg ut och istället för att krysta får jag hålla emot. Innan vi har hunnit in till förlossningen har jag ett huvud ute mellan benen och går (jajamen, jag går för egen maskin fortfarande) och kniper för glatta livet så bebisen inte ska ploppa ut mitt på golvet. Denna gång var det en liten flicka.

Spännande, måste jag säga... Kan drömma rätt stört även annars men nu såhär i slutet av graviditeten kan jag anse att det börjar bli väl konstigt!

Såhär ser jag för övrigt ut nu:

Magen 33+2

1 kommentar:

  1. Vilken härlig mage! =) Häftigt att det bor en liten bebis där inne.

    Ja, drömmarna blir verkligen konstiga. I slutet på graviditeten drömde jag att bebisen lyckades sparka ett hål genom magen. Ut kom en fot, som läkaren tryckte tillbaka in i magen innan han sydde igen hålet.

    Stor kram från mig

    SvaraRadera