torsdag 7 maj 2009

Mer än en vecka sedan sist...

Det var länge sedan jag hade en sådan här torka i bloggen... Det är dock ingen fara med varken mig eller bebis! :-)

Vi hade en skön långhelg där jag helt struntade i datorn, och sen har jag mest varit trött. Har hellre legat i soffan (& tittat på Lost, såklart!) än att sitta på en obekväm kontorsstol vid datorn. Apropå det, om någon vill sponsra mig med en laptop vore det ytterst välkommet!

Sista spril var det som jag skrev brasa m m här i byn. En kanonkväll var det, vackert väder och riktigt mycket vår i luften! Brasan måste ha varit riktigt torr i år för den brann utav bara h*vete. Dock utan spridning och missöden. Hörde av en tjej på ett forum att deras majbrasa brände ned gammelgården där hon bor, mindre kul.

Majbrasa på Onsbacken i Leksboda!

Hur som helst, sedan var det fredag och första maj, tillbringades med marknad i Rättvik i strålande sol och härlig värme. Orkade rätt länge faktiskt, vilket jag inte hade väntat mig, men hade fotknölar och tår i dubbel tjocklek på kvällen... Drog i mig rätt mycket läsk också i värmen, kanske inte det bästa men Cola är ju så gott... Lördagen hade också fint väder, På förmiddagen tittade Johan förbi vilket ledde till att han blev lejd som arbetskraft. Maken, svåger och Johan körde ett ryck med fårnätet som ska bytas runt större delen av hagen. Vi hoppas på färra rymningar i år... Snart är nätbytet klart, det ska bytas ut en liten sträcka till och sedan spännas på några ställen, sedan kan våra sommarfår få komma! Längtar efter dem :-). Lördagkvällen bjöd på grillning hos Jonas och Elisabeth i Sunnanäng, men vi intog maten inomhus då det trots allt blev lite kyligt på kvällen.

Söndagen fortsatte de med fårnätet medan jag mest tog det lugnt. Hade absolut ingen ork alls och kom inte igång förrän sent på eftermiddagen, men då var jag ute och klippte ned några buskar och rensade en rabatt från kattbajs...

Veckan i övrigt har mest flutit på, jag har inte så mycket energi dock så det blir inte mycket gjort om dagarna. Gör jag en sak på några timmar så är liksom orken slut sen. Idag ska jag till BM, som tur är, då jag mått rätt dåligt några dagar. Har kräkts galla två morgnar och har totalt tappat matlusten. Inte kul när man är i slutet på graviditeten och verkligen vill få i sig så mycket näring som möjligt åt bebis... Ska kolla urinprov och blodtryck och se om de ser något där, annars får vi se vad som ska göras. Mår ju dåligt psykiskt också när matlusten tryter, får så dåligt samvete för liten i magen. Äter mackor, yoghurt och frukt nu så ofta jag kan för det får jag i alla fall i mig utan problem. Värre är det med riktig mat. Kan inte förstå varför, men jag mår precis som jag gjorde någonstans runt vecka tio och några veckor framåt från dess, när jag mådde som sämst. Då hade jag inte heller någon matlust alls och när jag satte mig med en portion mat framför mig fick jag bara avsmak. Hoppas de har någon bra lösning åt mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar