onsdag 29 april 2009

Torsk!

Japp, nu är jag torsk på Lost igen! Fastnade ju helt när det började gå på TV, men sedan missade jag några avsnitt någonstans under säsong tre tror jag och plötsligt fattade jag ingenting längre. Har nu lånat boxen med säsong 1-4 av Mimmi, och I'm hooked. Har än så länge inte sett mer än tio avsnitt, men då är det igår kväll och idag... Började från början igen så jag ska fatta vad som sker, det är ju minst sagt en invecklad serie, framför allt ju längre fram i den man kommer.

Är galet trött och slut idag, en kombination av sen kväll igår (återigen; Lost...), tidig morgon (började jobba 06.45) och däremellan lite halvtaskig sömn. Gick i alla fall bra att jobba idag, mina 3½ timmar som är det enda jag jobbar per vecka nu. Efter jobbet bar det av raka vägen till MVC för läkarbesök. Då jag bara fått havandeskapspenning till 50% behövde jag en förlängning av min sjukskrivning, som även den är på 50%. Berättade om mina sammandragningar och att de även känts av mot ryggslutet vid något tillfälle, så läkaren gjorde ett VUL för att kolla livmoderhalsen, bara för säkerhets skull. Det såg jättebra ut och det syntes inga tecken på mognad inför förlossningen, så jag ska inte behöva oroa mig för att det ska sätta igång. Bebis har lagt sig med huvudet nedåt nu, men inte fixerat sig än. Än så länge kan den ju vända sig igen men jag hoppas den väljer att ligga kvar nu. Hellre sparkar i ömma revben än sparkar i underlivet och urinblåsan, helt klart! :-) Plus att man inte vill vara med om att den ligger i säte när det börjar närma sig på allvar...

Fick min TENS-apparat idag också, så nu ska jag börja utforska den lite. Hur jag kan använda den på bästa sätt, dels för lite smärtlindring och avslappning nu, och dels förberedande inför förlossningen. Gulliga Anette som fixade åt mig! Guldstjärna i kanten där!

Imorgon är det sista april. Det blir brasa, korvgrillning, ärtsoppa & punsch, fyrverkerier och vårtal på Onsbacken i Leksboda. Alla som önskar närvara är varmt välkomna :-). Maken sitter i festkommittén och lär vara upptagen större delen av eftermiddagen och kvällen, själv får jag se vad jag orkar med.

Helgen bjuder på marknad i Rättvik och det är ju ett måste, helt klart! Skulle tro att vi åker upp på fredagen. Ska bli kul, det är det alltid med en sådan stor marknad som den i Rättvik, men säkerligen rätt jobbigt också. Lär ju inte orka gå omkring lika länge som jag brukar!

4 kommentarer:

  1. Hej!
    När är bebisen beräknad? Vore ju lite skoj om du o Ståbi låg inne samtidigt, haha :)
    Snacka om att jag har börjat längta hem nu... Ska bli så SKÖNT att komma hem till Sverige igen...

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Ett tips är att spara några avsnitt tills när bebis har kommit. (fast det kan vara svårt att hålla sig, det är en bra serie :-))
    De första veckorna när vi kom hem från bb så tog ammningen jättelång tid och jag ammade ofta i soffan och då var det kanon att ha en serie att stoppa i dvdn.
    Må så gott!
    Kristina

    SvaraRadera
  3. Jaha då kanske det blir ett litet midsommarbarn :) Hoppas du är pigg nog att gå på bröllop några dagar senare bara!
    Jag kommer inte ihåg när hon är beräknad, men tror det kan vara i juli nån gång..
    Kram

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Hur är det med dig och magen.
    Man blir ju lite orolig när det inte kommer några inlägg.

    Hoppas allt är bra!
    Mvh
    Kristina

    SvaraRadera