fredag 17 april 2009

Fortsätter "boa"...

Handduksskåpet är nu strukturerat - det har det inte varit sedan vi flyttade in för 1½ år sedan... Då gjorde jag så fint där, men sen ska alla vara och riva och knöla in (inkl jag själv) och så blir det som det blir! Har sagt åt maken att jag tänker plocka in all tvätt i linneskåpen nu framöver, han får hålla sig borta. Kanske kan få bibehålla ordningen liiite längre då? :-) Sen får vi väl se hur strukturerad jag orkar vara om ett par månader när Pyret har anlänt och jag troligtvis är allmänt slut i både kropp & knopp.

Tredje maskinen tvätt för dagen är i nu. Hängde en del tvätt ute idag, för första gången i år faktiskt. Solen lockade mig till det - men det var ju inte alls varmt ute! Det såg jättefint ut, men det var visst bara +5... Hur som helst, det blåser på en del så tvätten lär torka på nolltid! För övrigt ääälskar jag de "nya" maskinerna i tvättstugan. De är visserligen inte nya egentligen, men för oss. Från att ha haft en gammal tvättmaskin med Sveriges sämsta centrifugering, så har vi nu ändå rätt så ny tvättmaskin med 1400 varvs centrifugering OCH en torktumlare! Det är vad jag har saknat mest, nu är det inte så stort projekt längre att tvätta täcken, kuddar & sånt, och det känns bra med tanke på att det kommer bli en del tvätt när vi har bebis.

På tal om slut förresten, så har jag haft en riktig skitnatt igen. Har haft så ont, så ont i ena höften. Hade ont hela dagen igår så jag borde ha kunnat ana att jag inte skulle få sova. Konstigt dock eftersom det var dagen efter att jag varit hos sjukgymnasten, och det brukar ju vara bra då. Om jag fortsätter ha ont under dagen idag så blir det värktabletter innan sänggående ikväll för jag orkar inte med en sådan här natt till direkt på den förra. Ska ta på mig stödbältet idag när mamma och jag ska på loppis, få se om det hjälper.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar