torsdag 9 april 2009

Besök hos BM avklarat!

Vikt: 66,2 kg, vilket är +9 kg sedan inskrivningen. Hade dock gått upp en del redan innan dess, kan jag säga, jag ligger nog på en sisådär +13 kg sedan scratch. Tappade lite mot min normalvikt efter operationen jag gjorde 1 juli, så jag låg lågt t o m för att vara jag. Nu är jag bara nöjd för varje kg jag lägger på mig, kommer behöva dem när det ska ammas... Vill dessutom gärna behålla några av dem även efteråt - hur många har ni hört som vill det?!? :-)

Blodtrycket hade gått upp lite vilket var skönt eftersom jag haft sååå lågt sist, och haft problem med yrsel och blodtrycksfall. Från 95/55 förra gången till 105/65 nu. Hoppas det håller i sig. Det ska ju gå upp framåt slutet av graviditeten har de sagt.

BM mätte magen, SF-måttet är nu på 28. Från att ha legat ett snäpp över genomsnittskurvan för tre veckor sedan låg jag nu mitt på strecket. Ska bli kul att se hur det fortsätter. Fick även lyssna på hjärtat som jag hoppades, vilket är det allra mysigaste som finns. 135 i puls hade Pyret idag, lite lägre än tidigare.

Kollade inga värden idag då hb har sett så fint ut och jag fortfarande äter mina tabletter. Ska dit den 27 april igen och då skulle vi kolla både hb och blodsocker igen.

Bebis är riktigt elak mot min blåsa och andra vitala delar där i trakterna just nu. Pyret vaknade nämligen när BM skulle lyssna på hjärtat och sen har den hållit igång sedan dess.

Well, nu ska jag äta min medhavda mat (sitter i fikarummet på jobbet) och sedan börja jobba om 40 minuter. Inte så lång dag idag, som tur är, för det är massor av kunder här! Helt fullt på parkeringen när jag kom...

1 kommentar:

  1. Hej!
    Har ni dator i fikarummet som ni far använda?

    Haha, chipsen hörde till en kombo; tva korv med bröd, en dricka och en chipspase, sa vi fick dem pa köpet lixom ;-)

    Hur ar d i leksboda da? Nar kommer faren? :) Och hur ar d med morfar, har han kommit hem an?

    Nu ska jag snart lagga mig, sa jag orkar upp o packa det sista i morgon, för sen bär d av till New York :)

    Sköt om dig o hälsa anders
    Kram

    SvaraRadera