söndag 19 april 2009

Jag är numer gift med en gubbe!

Japp, maken fyller 35 idag.. Med tanke på att det är 9 år mellan oss, och han dessutom har uselt minne & gråa hår, så tycker jag att jag kan få kalla honom gubbe nu! ;-) I och för sig skulle jag med den motiveringen kunnat kalla honom för gubbe jämt, men nu börjar det kännas befogat. Hur som helst, han bara ler så än har han inte tagit illa upp...

Vi har haft tre fikagäster än så länge, de kom på MC och svängde förbi Leksboda för lite tårta. Några fler har tackat ja till fika under dagen men ännu inte visat sig, återstår att se om det var tomma löften...? Hoppas det dyker upp några till så man får sig en bra ursäkt att fika lite till. Sockersug? Jag? Neeej då... Sitter här med allvarliga funderingar på att åka och köpa lite Cola. Dålig Maria! Har blivit helt galen i Cola igen de senaste veckorna, dels är det galet gott och så får jag som sagt då lite sötsug mellan varven. Eller nästan jämt.

Trött som bara fasen är jag också, jobbade helt pass igår som sagt och kom väl hem efter halv elva. Sen kollade vi på film och det blev sent sänggående igår igen. Sov dock OK i natt, inte lika bra som natten innan men definitivt inte så illa som det kan vara vissa nätter. Har hunnit med en tupplur i soffan också, vid ett eller så, och var bara mer seg efter den kändes det som. Vaknade när vännerna anlände och kände mig helt mosig... Inte på topp idag inte! Ska äta något nu och sen blir det nog en tupplur till om ingen dyker upp och vill ha fika. Ska upp ganska tidigt imorgon så jag kan behöva all sömn jag kan få, särskilt ifall natten blir tung.

Just ja, ska se till att ta nytt kort på magen idag också, det var flera veckor sedan nu och det känns då som att den växer med raketfart! Har ju inte lagt upp något kort alls i bloggen på magen, det är väl dags nu?

2 kommentarer:

  1. Jag fyller 35 i år...blir jag tant då ? hehe...
    Jaaaa jag vill se en magbild =)

    SvaraRadera
  2. Känner igen det där med cola. Blev sjukt sugen på det de sista månaderna av graviditeten och suget har inte avtagit än. Det är ju så gott! =)

    En magbild tycker jag absolut att du ska bjuda på!

    Ha det bra och hoppas du får sova gott inatt!

    Kramar!

    SvaraRadera