onsdag 15 april 2009

Tunga dagar...

Usch, nu har jag varit allmänt trött & negativ ett par dagar, och tyckt att det mest är jobbigt att vara gravid. Känslan försvinner för en kort stund varje gång det dyker upp en liten fot mot magen och jag kan "busa" lite med Pyret där inne, men sen är den tillbaka igen. Igår kväll blev det jättetungt att andas och det gjorde riktigt ont i revbenen och lungorna. Jag hamnade i en hög i soffan (inte bra när det redan är trångt där inne) och mest bara stånkade och stönade mig igenom kvällen. Tittade på Hitta hem och grät som vanligt en skvätt, denna gång när de hittade Flat Coated Retrievers i total misär i Gävle. Är ju blödig så det räcker till och blir över även i vanliga fall när det gäller djur som far illa, och graviditeten har ju inte direkt gjort mig mindre känslosam... Ändå tittar jag, jag kan liksom inte låta bli. Upprörs och gråter och vill helst ta hand om alla stackare man ser.

Idag har jag jobbat några morgontimmar och det gick väl rätt ok, satt bara inne på kontoret i princip. Blir mycket tröttare av att sitta i kassan när man ska vara social precis hela tiden. Just nu skulle jag sitta isolerad någonstans, det funkar bäst. Åkte hem efter jobbet och sov en halvtimme eller så - natten var som vanligt orolig och jag var långt ifrån utsövd när jag vaknade - och sen har jag varit till sjukgymnasten. Har nu varit där tre gånger och man får gå fem gånger utan remiss. Ska ringa BM imorgon, hon sa sist att det var bara att jag hörde av mig så skulle jag få en remiss. Vore skönt att fortsätta gå en gång i veckan eftersom behandlingen verkligen hjälper! Det rör sig ju om några veckor till ändå innan liten kommer ut och jag går gärna dit ända tills det är dags om det fortsätter kännas så här bra efter att jag varit där.

Nu håller jag på med lite mat, även om jag är allt annat än motiverad till det. Helst skulle jag vilja lägga mig och sova tills imorgon eller så, men eftersom jag inte kan ligga ned särskilt länge utan att få ont är det väl bäst att vänta till kvällen. Eller så ska jag sova en stund...? Hmm... Nej, ska fixa klart med maten i alla fall, så kanske man kan tillåta sig lite koma sen. Hoppas bara jag får sova i natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar