måndag 13 april 2009

Påskhelgen

Vårkänslor!! Första krokusarna & första
humlan för året. På tomten i Saxhyttan...

Ah, sådär ja, nu har jag haft lite påskledigt - även från bloggen! Fyra lediga dagar från jobbet, det har suttit riktigt bra det!

På långfredagen åkte vi till stugan, hälsade på lite släktingar & var till ett skifferbrott & tittade. Skithäftigt! Vi har hämtat hem lite stenar från sommarstugetomten som vi ska göra en gång av fram till bron här hemma, men vi vill även ha större block att göra en trappa av. Det blir nu både gång & trappa i svart skiffer, sååå snyggt! Nu var vi bara & kollade lite, sen ska vi ta med oss några starka karlar & en rejäl kärra ned så vi kan få hem även de större stenarna till en trappa.. De väger en del, om man säger så! Hur som helst var det supercoolt att gå omkring i detta brott, det fanns verkligen hur mycket sten som helst, och allt är svart. Ska ta kort nästa gång jag är ned och lägga upp, nu hade jag såklart inte kameran med mig.
På fredagkvällen spelade vi kort med älskade farfar - det är ett stående inslag när vi besöker Saxhyttan.

Lördagsförmiddagen tillbringades med lerduveskytte. Sköt väl en tio skott kanske, & det gick hyfsat. Inte minst med tanke på att det är noll träning bakom mitt resultat... De första två träffade jag klockrent. Skulle ha slutat då... ;-) Pappa blev rejält tråkad av de andra som sa att han skulle kolla på sin dotter och se hur det skulle gå till (pappa hade inte sin egen bössa med sig & skyllde sitt inte fullt så goda resultat på lånade bössor....). Stämningen är rå men hjärtlig i det där gänget, det är då ett som är säkert.

Lerduveskytte i Saxhyttan, ut över sjön Saxen.
Lerduvekastaren står riggad bak i bilen. Kanon-
väder som synes!!!

Efter skytte & fika for vi hemöver, med mellanlandning hemma hos föräldrarna i Falun för påskmiddag. Sedan rullade vi till bilen (proppmätta) och rullade hem.

Söndag var det överrasknings-paintball för Tintin som fyllt 35! Inte för mig dock, av förklarliga skäl, men jag var nöjd som åskådare den här gången... Sedan blev det fika hemma på gården (premiär för utemöblerna!), grillpremiär på kvällen och bastu- & badtunnebad för de hugade. Dock var jag inte med på det heller... Var trött och mådde inget vidare, hade lite blodtrycksfall och kände mig snurrig, så varmt vatten och bastu kändes inte riktigt som ett bra alternativ.

Älsklingen är på hugget!

Idag, måndag & annandag påsk, har jag gjort absolut ingenting. Hur skönt som helst! Behövde det efter en relativt aktiv helg! Imorgon blir det jobb igen, men bara fyra timmar i alla fall. Ingen föräldragrupp den här veckan, men jag hoppas att jag och gravida kollegan ska bada på torsdag. Återstår att se hur vi mår... Hoppas även på att få svar på min överklagan om havandeskapspenningen, de var ju snabba sist i alla fall!

1 kommentar:

  1. Heej Kul att du tittade in hos mig igen =)

    Känns ganska bra att ha börjat blogga på nytt ställe, eller vad tycker du?

    Kram

    Ps Hur har du fått in din sidolänk där det står hur många besökande du har etc?

    SvaraRadera