lördag 18 april 2009

Lite sovmorgon!

Idag gick jag inte upp förrän tio över nio, det var riktigt skönt. Hade gärna legat längre men kroppen sa ifrån, som vanligt... Var uppe rätt länge igår, kollade på film på tv, och kom sen faktiskt ihåg att ta ett par värktabletter innan jag lade mig - & vilken skillnad! När maken gick upp, kvart över sex (!), insåg jag att jag låg kvar som jag lagt mig vid ett när jag kröp i säng. Fem timmar utan en vändning, utan att vakna! Helt suveränt! Efter den väckningen blev det dock lite svårare med sömnen men jag härdade som sagt ut tre timmar till.

Nu sitter jag här med ångest över att jag ska jobba ikväll. Ingen halvdag idag tyvärr, utan jag ska jobba 15.15 - 22.15. Har nätt & jämnt energi att klara av halvdagarna, så de hela passen jag har är en pärs, inte minst när de innebär att jobba till stängning. Får se om det blir en tupplur mitt på dagen idag kanske.

Igår fick jag ett brev från Försäkringskassan, angående min begäran om omprövning av beslut om havandeskapspenningen (pppfffiiiu, krångligt begrepp) men jag blev inte så klok på det. Jag tror att de helt enkelt bara meddelade att min begäran mottagits och att den ska behandlas. Hoppas de gör det fort... Vet att Försäkringskassan sällan är särskilt snabba, men när jag sökte HP första vändan så fick jag svar på en vecka! Det stod i brevet som kom igår att tidigare beslut gäller fram tills dess att Försäkringskassan eventuellt ändrar det, eller något sådant. Återstår att se vad som händer, men jag har tyvärr inget större hopp om att få beviljat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar