söndag 26 april 2009

Dålig dag...

Loppisfynd blev det inga, på fyra loppisar varav en hade flera försäljare blev det bara en enda bok à 5:-. Anna Wahlgrens Barnaboken, har hört att den fortfarande rekommenderas så jag tänkte jag skulle kika lite i den i alla fall.

Elisabeth köpte några blomkrukor och -fat i alla fall, alltid något, men överlag var det riktigt dåliga loppisar - eller så var allt av värde borta redan.

Nu ska jag åka ned på Brandmannen och kolla in klädbytardagen där, det ska visst finnas både bebisprylar, kläder och även mammakläder. Men, det började halv tio så allt bra är väl borta där också. Suck. Orkade inte ta mig iväg tidigare heller.

Satte mig med deklarationen också, tänkte jag skulle sms:a in den. Upptäckte att nu tycker de att vi har inte bara lantbruksfastighet vilket vi fick deklarera för förra året, utan nu har vi tydligen näringsfastighet. Fattar ingenting. Hur som helst är det någon mer blankett som måste fyllas i, och även om vi e-deklarerar (sms var ju då inget alternativ eftersom vi måste in med en bilaga) så får vi inga pengar före midsommar som jag hoppats på, utan pengarna utbetalas i december. Jävla skit, rent ut sagt, jag hade behövt de pengarna nu.

Maken skulle byta däck på min bil också, äntligen. Brukar göra det själv men just nu är inte det ett alternativ... Men var är muttrarna??? Har olika muttrar till sommar- & vinterdäcken då det är olika fälgar, men nu hittar vi inte de till alu-fälgarna... Skrattar du nu mamma? Det kanske ÄR tomtar... Hur som helst så tror jag att maken gjort av dem någonstans, det var han som bytte till vinterdäcken åt mig, han säger att han har ett minne av att jag ville att de skulle ligga på "något bra ställe". Det konstiga är att mitt "bra ställe" där jag hittills förvarat dem har varit i backen jag har bak i bilen - men där är de inte. Inte heller där vi förvarat däcken, vilket är var maken påstår att han i så fall skulle ha lagt dem. Jävligt mysko, och jävligt irriterande då jag med andra ord fortfarande har vinterdäcken på...

Usch, jag är på riktigt dåligt humör nu känner jag, jag klarar verkligen inte av motgångar just nu. Eller, jag är ännu sämre än vanligt på att hantera motgångar. Jag har ju ingen energi! Jag är helt gråtfärdig pga dessa saker; däckbytet och deklarationen som jag inte fattar ett skit av. Vill lägga mig i sängen och böla - men till vilken nytta? Inget lär ju bli bättre...

Åker ned och hoppas på att fynda något bra till bebis eller mig, och om inte annat får det väl bli en glass. Håll tummarna för att jag återvänder med ett bättre humör...

1 kommentar:

  1. Ja jag skrattade verkligen....
    Ska jag köpa nya?

    SvaraRadera