torsdag 16 april 2009

Städar & väntar

... eller, inte just nu kanske. Jo, väntar gör jag ju, men jag kan ju inte påstå mig städa när jag sitter vid datorn... :-) Annars håller jag på och röjer i lite skåp, plockar in ren tvätt och ska bädda rent i husets alla sängar tänkte jag. Allt detta medan jag väntar på att Johanna med två underbart söta barn ska komma hit och hälsa på.

Förresten, en liten fundering: att tvätta är helt OK, att hänga tvätt är helt OK, att plocka ned ren tvätt är helt OK - varför är det då så trååååkigt att plocka in skiten i skåpen?!? Nu har vi gjort i ordning en garderob i tvättstugan där alla ska ha varsin korg, så när man tar ned tvätten kan man bara lägga in den där och så får alla hämta sin egen, rena tvätt och sortera i den bäst de vill i sina garderober. Bra - tills jag kom på att jag kan ju inte bara knöla in allt där heller utan jag måste ju fortfarande vika, släta till och komma på vad som är vems. Inte det lättaste när pojkarna som bara bor här varannan vecka inte ens vet själva ibland vilka kläder som är deras egna och vad som är brorsans. Eftersom det inte är jag som inhandlar dem heller så vet ju inte jag alla gånger. Strumpor är värst! Jag tror det blir en korg där i garderoben med "Någons" och så får man kolla där själv om man känner sig som ägare till ett plagg eller två... Men men, hur som helst, man slipper i alla fall momentet att bära upp tvätten från källaren och sen försöka förstå systemet i någon annans garderob. :-)

Jaja, jag tror bestämt att jag ska ta och äta något, det kurrar i magen. Det är även full rulle på liten och det brukar lugna sig en stund medan jag äter... Vi provar. Sen ska jag plocka vidare.

Shit, måste springa ned och kolla till elden också.. och helst diska av det sista... och... och... Hmm, återstår att se hur mycket jag hinner innan Johanna & barnen anländer...

1 kommentar:

  1. Oj, vad jag känner igen det där med tvätten! Gällande strumpor, så är det länge sedan jag slutade köpa enfärgade sådana. Jag bara vägrar! Mönster måste det vara, så det finns någon chans what so ever att få ihop par som de facto är par.

    Det där med olika korgar införde vi dock bara för några veckor sedan, så där ligger du före... ;-) Jag köpte såna där på Ikea, som man kan stapla på varandra och forfarande öppna locken på. De liksom lutar i framkant (se bild i min blogg, lite tillbaka, ett barn i kundvagnen...). Super! Jag bara kastar ner och så får de själva para ihop. Ofta går de med två olika, men det får så vara då. *skrattar* 7- och 8-åringarna har samma lådor, en för kalsonger och en för strumpor. De andra har bara en låda var, med både kallingar och strumpor i samma.

    SvaraRadera