torsdag 9 april 2009

Sista dagen innan lite påskledigt!

Jajamen, trots att jag jobbar i livsmedelsbutik så har jag ändå lyckats med konststycket att få lite påskledigt! Det råkar vara min lediga helg, och morgondagens kvällspass har jag lyckats ge bort så jag fick ta semester istället!

Så här ser de närmaste dagarna ut:

Idag
ska jag till barnmorskan klockan 11.00, något jag alltid ser fram emot! De ska väl mest kolla värdena, men sen brukar jag få lyssna på bebis hjärta också och det är lika häftigt varje gång! Magen ska mätas, så vi får se om jag följer tillväxtkurvan. Hon mätte mig efter 25 veckor och då låg jag ett snäpp över kurvan, så nu är jag nyfiken på att se hur jag följer det. Magen ser dock mindre ut nu, tycker både jag & maken, sedan bebis vände sig med fötterna nedåt igen..
Efter BM-besöket blir det jobb, men bara halvdag skönt nog då jag nu jobbar halvtid. 12.30 - 17.15 ska jag jobba idag.
(Apropå halvtid så fick jag åtminstone den här halvtidssjukskrivningen beviljad, den löper fram till sista april! Nu väntar jag bara på beskedet efter min överklagan om havandeskapspenningen, fick bara beviljad halv sådan så jag skickade in en A4-sida med en mer ingående beskrivning av vad det faktiskt innebär att jobba där jag gör. Tror att FK tror att man bara sitter still i kassan och flyttar varor på ett rullband... För övrigt skulle jag inte ens fixa det på heltid eftersom jag får ont när jag sitter för länge...)

Imorgon åker vi till föräldrarnas sommarstuga i underbara Saxhyttan - mitt smultronställe här på jorden. Pappa befinner sig redan där och väntar. Kvällen kommer garanterat innehålla pokerspel med älskade farfar! Ska försöka träffa en del släktingar också, har inte ens visat upp magen för dem än! :-)

På lördag (påskafton) blir det traditionsenligt lerduveskytte på förmiddagen. Är ju sprungen ur en jägarsläkt, även om det är svårt att tro med tanke på att jag är vegetarian (anti-reaktion på allt älgkött?) och varje påskafton skjuts det lerduvor. Skitkul tycker jag, eftersom jag dock gillar att avlossa vapen men inte vill döda! Perfekt för mig då med prickskytte i olika former. När skyttet är klart bär det av "hemåt" till Falun för påskmiddag som mamma står för. När paltkoman efter det har lagt sig åker jag och älsklingen hemåt Leksand igen.

Söndag innehåller en massa inplanerade hemlisar. Mer om det senare...

Måndag är jag faktiskt också ledig, tro det eller ej, och då har jag inget alls inplanerat. Undrar om jag och mamma ska ta en shopping-dag eller något?

Nåväl, nu ska jag äta lite frukost. Sist jag var till barnmorskan hade jag ätit precis innan så då låg blodsockret så högt! Vore skönt att få ett lite mer tillförlitligt värde den här gången.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar