torsdag 28 maj 2009

Nästa föräldrapar ut!

Igår kom det en underbart söt liten tös till världen, nästa par i föräldragruppen har alltså fått nu :-). Lilltjejen föddes med planerat snitt då hon låg i säte och de inte lyckats vända henne. STORT GRATTIS till de nyblivna föräldrarna!!

Själv hade jag igår kväll några kraftiga förvärkar igen, men har sovit gott i natt så antingen lugnade de ned sig eller så var jag helt utmattad. Skulle faktiskt kunna misstänka det senare, var helt slut hela dagen men så fort jag försökte mig på att sova lite så sparkade Pyret runt för fullt så det var ju lönlöst.

Nu tänkte jag snart bege mig ned till Gammelgårdarna och se hur det går med byggande av bana inför helgens tornerspel. Inte för att jag har så mycket hjälp att erbjuda, men jag kan ju.. titta på? Det är så tråkigt att bara vara hemma också! Ska åka ut och putsa upp min häst sen också, så hon är riktigt ren och fin tills imorgon. Synd bara att hon troligtvis kommer börja brunsta igen så fort hon kommer till området och träffar alla de andra hästarna.. Vi får väl ha hinkar redo och skrubba hennes bakben varje dag inför spelen ;). Hon kan ju få vara fin några korta stunder, i alla fall... Inte för att hon bryr sig, det är bara matte som vill att hon ska synas från sin bästa (renaste) sida...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar