tisdag 26 maj 2009

Kan det vara på gång?

I natt har jag haft vad jag närmast kan likna vid riktigt kraftig mensvärk. Vaknade vid två och vid fyra, med ont i magen och ryggslutet. Hade jättesvårt att sova däremellan då det molade och hade sig. Hade jag inte varit gravid hade jag varit fullständigt övertygad om det var mensen som var på G. Kände även av lite vid sex-tiden när Anders gick upp, men sedan jag själv klev upp har jag inte känt någon mer smärta. Sammandragningarna har fortsatt, men det hör ju till den dagliga rutinen för mig. I natt var jag verkligen helt säker på att det skulle sätta igång med värkar, men nu verkar (haha, vitsigt...) det ju vara lugnt igen. Undrar hur länge man kan gå med sådana här känningar innan det verkligen ÄR dags?

Jag blir bara glad om Pyret bestämmer sig för att komma ut nu, det är ju liksom ändå klart där inne och om bebis inte hinner bli jättestor så tänker inte jag klaga ;-). Dock hoppas jag på att klara av helgen här först, det är ju fullt ös nu med medeltidsmarknaden ända fram till söndag. Kommer vara där så mycket jag bara orkar, mitt minimum är att se tornerspelen (fre-lör-sön kl 14.00) och sen orka hänga där på kvällarna. Torsdag kväll ska vi fira riddare Mats som fyllt år, fredag kväll är det gästabud, lördag kväll medeltidskonsert i Gropen med Nordman. Får väl åka hem däremellan och sova, helt enkelt. Anders kommer vara där hela dagarna och svarva, som vanligt.

Ska åka ut till Västanvik och prova kläder nu, så fort jag duschat. Hoppas kunna låna något som ser bra ut även med mage :-).

Hoppas att ALLA SOM KAN kommer till Leksand åtminstone någon utav dagarna och besöker vår underbara medeltidsmarknad!!! Självklart tycker jag också att ni ska beskåda Fortis Insania & Infensus (& min älskade häst...) när de gör upp i tornerspelen, vilket som sagt är kl 14.00 alla tre dagarna. Be there!!

2 kommentarer:

  1. Hej!
    För mig höll det på så där i flera veckor och konstigt nog så kändes det när det blev på "riktigt".

    Ta hand om er!
    //Kristina

    SvaraRadera
  2. Hej Kristina! Ja, man kommer väl säkert när det väl tar fart, synd bara att man inte vet på förhand ;-)

    SvaraRadera