söndag 10 maj 2009

Första "sommardjuren" har anlänt!

Idag kom Sara och Marcus med tre utav sina getter som ska gå här på lite sommarbete. Har längtat efter att få lite djur här ute på gården! Två getter är kvar hemma hos dem ett tag till dock, en av dem ska ha killingar när som helst så de ska få komma ut först. Med andra ord blir det snart tre eller fyra getter till! :-)

Fåren är också på ingående, imorgon eller på tisdag kommer "våra" tre tackor med sina lamm - & jag längtar! Älskar att ha djur omkring mig, och jag blir helt harmonisk bara av att sätta mig ute hos fåren en stund. Sådant mår jag bra av!! Kan behöva lite harmoni och lugn nu innan liten kommer ut. Får bara hoppas att de inte rymmer en massa som de gjorde förra året, men nu är nätet bytt runt nästan hela hagen så nu tror jag de ska hålla sig inne. Rymningsförsöken brukar för övrigt inte komma förrän senare på sommaren, nu är de så lyckliga över en massa grönt att äta så det brukar räcka för att hålla dem inne!

Miranda, Kalle och Carola (framifrån & bortåt) i sitt sommarparadis!

Visst ser det väl härligt ut? Inom en dag eller två kommer det kort på härliga fårskallar också, och förhoppningsvis snart på små killingar! Vi håller tummarna för att Stjärna snart får föda!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar