fredag 8 maj 2009

Otäcka otyg!!!

Förra sommaren var det rätt lugnt... Truls fick en enda, annars var det helt lugnt. I förrgår kväll kom Simba hem med en, och igår morse lilla skruttan Lizzy med en hon också. Vad jag pratar om? Dessa otäcka odjur:

Detta äckliga kryp satt på min lilla Lizzy...

Fy faaaan, säger jag bara, för fästingar! De är bara för äckliga! & sen jag då, som hatar allt vad kryp heter... Hade den suttit på mig så hade jag väl bara suttit med armen utsträckt tills Anders kom hem så fick han ta bort den, men vad gör man inte när det gäller ens älsklingar? Första fästingen för i år kom ju i alla fall när Anders också var hemma, så han kunde hålla i katten medan jag tog bort fästingen. Tur jag har en fästingplockare, annars hade det ju aldrig gått. Vägrar ta i sådana där äckliga saker! Dagen efter dock, när Lizzy kom hem med sin, då var det liksom bara jag hemma. Fästingplockaren i en hand, en hand till att leta och dela på pälsen.. & sen då?? Höll ned kattskruttan med armen och det gick väl rätt bra, hon tyckte väl inte att det var det mysigaste vi gjort direkt men som tur är så har jag ju enormt snälla katter!

Såhär söta & gosiga kan Simba & Truls vara emellanåt :-)

1 kommentar:

  1. Håller fullständigt me!!! Så vidriga djur! Ja plocka en på Halvdan i går ja oxå! O ja hatar de...sitter o ryser just nu...o bara tanken på att han ligger i våran säng på nätterna! Brrrrrr...vart tar dom vägen efter dom sugit klart? (Lr ja kanske inte vill veta heller!) Ha en skön helg! Kram kram

    SvaraRadera