onsdag 13 maj 2009

Fåren har kommit!

I måndags eller igår skulle fåren komma... Jag var hemifrån två (!) timmar i måndags och naturligtvis kom de just under de två timmarna så jag inte fick se när de släpptes... Men hur som helst, nu går det tre tackor och fem lamm här och myser & betar. Underbart! Ska lägga in lite kort på dem, men det får bli imorgon eller på fredag, nu orkar jag inte ladda in från kameran.

Har hunnit med besök hos BM (det var iofs i torsdags men jag har nog inte skrivit om det tror jag..) där allt såg bra ut. SF-måttet ligger på kurvan, bara aningens under medel, hjärtljuden är fortsatt fina och allt ser bra ut. Bara det att jag inte gått upp något i vikt som känns lite jobbigt, men BM sa att det inte var någon fara. Har ju gått upp fint tidigare och bebis får det den ska ha ändå. Pratade om mitt illamående men vi kom egentligen inte fram till vad det var. Vi bestämde dock att jag skulle sluta med både järntabletterna och Gaviscon som jag tog mot halsbrännan - och något av dem var det nog för jag har inte kräkts sedan dess och inte alls mått lika illa! Ska smyga in järntabletterna lite nu igen i mindre dos och se om det går bra. Annars trodde BM att jag skulle klara mig fint ändå då mitt hb legat bra.

I måndags var vi till Falun på kurs hos Maria Engström och Mecora för lite förberedelser inför förlossningen, med fokus på andning och medvetande. Vi var tre par från föräldragruppen som åkte dit och alla tyckte det var mycket givande! Det kändes som en bra kickstart inför förlossningen, att man började förbereda sig lite mer.

Igår var det sista ordinarie träffen med föräldragruppen också - det känns att det börjar närma sig!! Vi bokade dock in grillning hemma hos oss nästa vecka, det känns bra att vi fortsätter ses!

Idag jobbade jag mina allra sista timmar... nu laddar jag för imorgon då vi ska till förlossningen i Falun på visning. Det känns riktigt bra att få komma dit och se lite mer hur lokalerna ser ut så man har lite hum om vad det är man möts av när man väl åker in!

Mycket förberedelser nu.. Jag går med en känsla av att liten tänker titta ut tidigare än BF, så ibland får jag lite smått panik. Vill få hem sängen och bädda den! :-)

Nu ska jag försöka sova - de senaste nätterna har inte varit roliga alls...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar