fredag 19 juni 2009

Ännu en skitnatt!

Somnade vid tolv igår ungefär, hade haft ont under kvällen men bara av bebisen som tryckte nedåt. Inga värkar alls. Vid två började jag vakna med onda värkar, de hade såpass långt mellanrum att jag lagom hann slumra till innan det var dags för nästa. Vid fyra gav jag upp försöken på att sova och satte mig framför tv:n istället... Värkarna fortsatte, med ungefär 15-20 minuter emellan. Tidigare har de blivit så intensiva & täta så snabbt, så jag tänkte för mig själv att det kanske satte igång på rätt sätt nu... Men icke!! Vid halv sju-tiden så lade det plötsligt bara av!! Jävla skit, jag gick och lade mig igen och har sovit lite nu under morgonen och förmiddagen istället, vaknade vid halv elva till slut och orkade inte ligga och vrida & vända på mig mer...

Midsommar känner jag inte alls för att fira, och för övrigt bara hällregnar det här.. Anders är med i byns festkommitté och är nu uppe vid bystugan för att klä stången och förbereda lite inför fikaserveringen m m, men jag håller mig hemma. Ska försöka ta itu med att börja ordna med lite lunch här hemma istället. Kl tre är det majstångsresning, får väl se hur vädret (och orken) ser ut vid det laget...

1 kommentar:

  1. Ojoj, låg dag hör jag. Har syster yster kommit än då? *kramar*

    SvaraRadera